שאלה לגבי נטילת קלונקס וסיכוניה

דיון מתוך פורום  התמודדות עם מתח, לחץ וחרדה

11/12/2016 | 00:39 | מאת: א.

אני נמצא בתקופה של חרדה בלתי נסבלת, קיצונית ממש. בעבר כבר לקחתי קלונקס מעט פעמים...לא יותר מכדור אחד בחודש (ואז, הפסקה של חודשים בין לבין) כעת אני שוקל להתחיל לקחת 0.5 מ"ג פעמיים בשבוע- כל 3-4 ימים, למשך חודש. האם שימוש שכזה, יוביל להתמכרות גופנית או אחרת? האם יש בו סיכון? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב הפורום והח"מ פסיכולוגיים, כך שאיננו עוסקים בטיפול תרופתי, הנעשה על ידי רופאים ופסיכיאטרים בלבד. כללית, עדיף להסתייע בטיפול פסיכולוגי מתאים, במקביל או אף כחלופה לטיפול התרופתי. טיפול פסיכולוגי מתאים יכול לייתר את הצורך בתרופות, בין אם הן ממכרות ובין אם לא.

25/01/2017 | 09:29 | מאת: מיעז

כתוב " עדיף להסתייע בטיפול פסיכולוגי מתאים, במקביל". הייתי רוצה להבין ... טיפול תרופתי גורם להתנהגות מסויימת של המטופל כשהוא תחת השפעת התרופתית. אייך יכול המטפל הפסיכולוגי להבין מה הבעיה כשהמטופל מושפע מהתרופה? הרי יקבל תמונה לגמרי שונה מהמציאות. לא?

מיעז בסוג זה של בעיות, אכן עדיף להסתייע בטיפול פסיכולוגי, אלא אם מדובר בעוצמת סימפטומים וסבל נילווה מאד קשים וחמורים. בכל מקרה אם הפסיכולוג יתרשם שיש מקום גם לטיפול תרופתי, הוא כבר ידאג להפנות ולכוון המטופל בהתאם. פסיכולוג מומחה, או פסיכיאטר מומחה, אמורים בדרך כלל, לדעת לעשות אבחנה של בעיה נפשית (!) וחומרתה גם כשהמטופל, נתון להשפעת כדורים.

מנהל פורום התמודדות עם מתח, לחץ וחרדה