לא יכול לעבוד ולהתפרנס

דיון מתוך פורום  התמודדות עם מתח, לחץ וחרדה

25/08/2019 | 14:51 | מאת: פליקס

שלום, אני לא יכול לעבוד עקב בעיה נפשית. הרופא פסיכיאטר מגדיר אותה כ"הפרעה סכיזואפקטיבית" הבעיה היא שאני מפחד מאנשים כי אני לא מבין מה הם אומרים לי. כאילו אני שומע מה הם אומרים אבל אני מתבלבל מהר בין המילים שלהם ולא מספיק להבין אותם ואף שוכח מה הם אמרו לי. אני מפחד מהם כי הם יתעצבנו עליי, ייכסו עליי והכל בגלל שאני לא שם לב למה הם אומרים. במיוחד בעבודה זה מאוד בעייתי ואני לא שומע ומבין הכל ועושה טעויות. אני לא רוצה לשאול אותם שנית או שלישית בשביל להסביר לי כי זה מעצבן אותם ואני חושב מה הם יחשבו עליי, שאני איזה דפוק. ברגע שאני נכנס לסביבה עם הרבה אנשים, אני נלחץ ומפחד מהם בגלל הסיבות לעיל. זה מאוד הפריע לי בעבודה שבגלל זה התפתרתי. בסוף שבוע לפני שהתפתרתי רציתי להתאבד אבל לא הצלחתי כי לא הייתי מוכן. לפני שנה הייתה לי וועדה שנייה בביטוח לאומי והורידו לי אחוזי נכות מ-40% ל-30% ואני הפסקתי לקבל קצבת נכות כללית. אז הייתי בשיקום במפעל מוגן וזה גם נגמר. אני לא עיררתי לביטוח לאומי כי חשבתי שמסוגל לעבוד. אני טעיתי כי כמו שאתם רואים התפטרתי מעבודה בשבוע באחרון. אני לא יודע מה לעשות עם הבעיה שלי. אני לא יכול לעבוד בגללה. מישהו יכול לעזור?

לקריאה נוספת והעמקה

פליקס, מצער לשמוע על הקשיים שלך. כללית, גם הפרעה סכיזואפקטיבית, כמו הפרעות ומצוקות נפשיות אחרות וכמו גם אנשים ללא אבחנות פסיכיאטריות, נוטה לשינויים ותמורות מידי פעם, הכוללים לעיתים רבות הקלה ולעיתים, למרבה הצער, גם החמרה. כך שאינך צריך להיבהל ולהפסיק העבודה, בגלל קשיים כאלה ואחרים. הקשיים עשויים ואמורים לחלוף גם מעצמם. בנוסף, אני מניח שאתה זכאי ואף מקבל טיפול פסיכולוגי. אם לא, כדאי שתפנה לקבל אותו, בהקדם. לגבי הההכרה של ביטוח לאומי בנכותך וכל ההשלכות הנילוות, כדאי שתתיעץ עם עורך- דין, העוסק בתחומים אלו. בהצלחה.

31/08/2019 | 08:35 | מאת: פליקס

שלום, האם יעלו אחוזי נכות שלי אם אתאשפז בבית חולים? האם יעזרו לי עם טיפול פסיכולוגי אם אתאשפז בבית חולים? תודה

פליקס, בהמשך לתשובתי הקודמת.. אני לא מתמצא בשיקולים והקריטריונים של ביטוח לאומי, בקביעת אחוזי הנכות. להערכתי, אשפוז כשלעצמו אינו משנה את אחוזי הנכות אלא רק האבחנה שבגללה אדם מאושפז. ובעיקר, האבחנה שנקבעת לו, בתום האשפוז. הדבר נכון קרוב לודאי גם בענין זכאותך לטיפול פסיכולוגי. אגב, למיטב הערכתי הינך זכאי לטפולים פסיכולוגיים, מטעם קופת החולים אליה אתה משתייך.

מנהל פורום התמודדות עם מתח, לחץ וחרדה