נגישות
נגישות

כדורי SSRI עלייה במשקל ועזרה לירידה במשקל

דיון מתוך פורום  התמודדות עם מתח, לחץ וחרדה

13/05/2018 | 12:45 | מאת: נעה

היי, אני נוטלת כדורי סרנדה/לוסטרול, מסוג SSRI (התחלתי ב-50 מ״ג והעלו אותי ל-100 מ״ג) ומאז שהתחלתי ליטול אותם, המשקל שלי לא מפסיק לעלות. אני אובדת עצות. אני עוד מלפני התרופה מתאמנת 5-6 פעמים בשבוע בחדר כושר ונראתי טוב. כבר חצי שנה שאני על הכדורים והמשקל לא מפסיק לעלות. לא משנה מה אני עושה, לא משנה כמה אני אתאמן או אם אאכל פחות, כלום לא יעזור. זה מתסכל נורא. ירדתי במינון מ-100 ל-50 מ״ג בתקווה שזה יעזור, עדיין לא ראיתי תוצאות ושוקלת להפסיק את נטילת הכדורים. לקחתי אותם לטיפול בחרדה, אבל זה כבר לא שווה את זה קשה לי להסתכל על עצמי במראה ולחייך. חשוב לי לציין שביקרתי את הפסיכיאטר שרשם לי את התרופה אך הוא לא היה בעד להחליף מרשם כי התרופה עזרה לטיפול בחרדות בסופו של דבר. אני ממשיכה לאכול מעט, זה לא משנה, כלום לא עוזר, אני אובדת עצות ובדיכאון. רציתי לדעת אם מישהו פה התמודד עם התופעה ויכול/ה להגיד אם הצליחו להיפטר מהמשקל שהצטבר עם הפסקת הכדורים או שזה משהו שישאר איתי לתמיד? שוקלת להפסיק ליטול את הכדורים, אם הירידה במינון לא תעזור. נואשת מאוד לכל עזרה אפשרית,כל עצה. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

נעה פסיכולוגים אינם עוסקים בתרופות ולכן גם מנועים מלהמליץ על שינויי מינון וכד'. את שאלותייך בעניין תופעות הלוואי, מישכן והשלכותיהן, מן הראוי שתפני לרופאייך. מהותית, במקרים רבים טיפול פסיכולוגי עשוי להוות חלופה מעולה לטיפול תרופתי. דהיינו, טיפול פסיכולוגי עשוי לייתר את הצורך בתרופות וכך גם תמנענה תופעות הלוואי.

מנהל פורום התמודדות עם מתח, לחץ וחרדה