גלובוס היסטריקוס תחושה גוש בגרון

דיון מתוך פורום  התמודדות עם מתח, לחץ וחרדה

01/03/2017 | 23:22 | מאת: סו

מיואשת כבר. כמעט 5 חודשים אני חשה כאב שקשה להסביר אותו באזור הגרון, איפה שהגרגרת, תחושה כאילו מישהו חונק אותי או לפעמים כאילו שריר תפוס או התיאור הכי מדויק כאילו הגרון מקווץ, זה כאב לא נעים שגורם לי לאיכות חיים ירודה, הייתי בנאדם מאוד אנרגתי ובעיקבות זה הכוחות ירדו, אפילו לדבר הרבה קשה לי. כמובן שהפחד שחלילה יש לי משהו פיזי לא תורם, עשיתי המון בדיקות, ct צוואר (גילו בולות בריאה), אולטרסאונד גרון, גסטרוקופיה (שהראה בקע סרעפתי) בדיקות דם כלליות שכללו גם בדיקות דם לבלוטת התריס, וא.א.ג. הכל יצא תקין. עדיין אני חוששת שחלילה משהו מסוכן מתחולל לי בגוף. לפני חודשיים התחלתי ציפרלקס שהאומנם עזר מאוד שנפש להיות רגועה יותר אבל לכאב לא עזר כלל. הציין שכשאני אוכלת וישנה אני לא מרגישה כלל את הכאב. סליחה על ההודעה הארוכה אבל אני ממש מרגישה שאורח החיים שלי ירד מאוד וזה משפיע לי המון על המצב רוח ועל האנרגיות והכוחות (בכל זאת אמא לשלושה קטנים).

לקריאה נוספת והעמקה

בוקר טוב אני מבין את ה"הודעה" אך לא מבין מה השאלה ? אני מניח מהשימוש שלך בביטוי המקצועי "גלובוס היסטריקוס" (תחושת מחנק, גוש וכאב בגרון, ללא סיבה אורגנית-פיזית ידועה, הנובעת בד"כ מסיבות רגשיות-נפשיות), שמישהו מרופאייך, במהלך הבדיקות השונות שעברת, אבחן זאת. אם כך, מן הראוי שתפני לייעוץ/טיפול פסיכולוגי. טיפול מתאים עשוי לעזור לך די במהירות. כך שאין מקום לייאוש עליו את כותבת..

09/03/2017 | 17:52 | מאת: סו

הייתי אצל פסיכאטר, קיבלתי סיפרךקס 10 מג ואז 15 מג ועכשיו 20 מג. בנוסף הוא הביא לי 10 ימים כדור פסיאטרי ולצערי המצב רוח השתפר אבל תחושת הגוש בגרון לא חלפה לרגע, זה מחליש אותי והאנרגיות שלי ירדו מאוד, אני מיואשת כבר ולא יודעת מה לעשות עוד.

סו כבר עניתי לך בתגובה, להודעתך הקודמת. כדאי שתפני לייעוץ/טיפול פסיכולוגי. במקרים רבים, הטיפול הפסיכולוגי עשוי להיות יעיל יותר, או לפחות מעצים את תרומת הטיפול התרופתי-פסיכיאטרי.

09/03/2022 | 16:03 | מאת: פתרון

אם יעזור לך- לפעמים זה מתגלה כעצב תפוס - אפשר לטפל בזה בטיפולי אוסתיאופטיה, בהצלחה

מנהל פורום התמודדות עם מתח, לחץ וחרדה