שאלה בנושא לידה

דיון מתוך פורום  חרדות מהריון ולידה - תמיכה

23/02/2011 | 12:02 | מאת: וונסה

שלום רב, יש לי שאלה שעיקרה טכני וחשוב לי לברר את הסוגיה. בלידה הקודמת שלי (והראשונה) מאחר ולא התקדמה הפתיחה קיבלתי פיטוצין ולכן גם העדיפו לתת לי אפידורל. בשעה 21:30 בערב ניתן לי "אפידורל בהליכה" והוסבר לי כי רק אם אלחץ שוב על הכפתור אקבל עוד חומר מאלחש.לא לחצתי כי לא הרגשתי בצורך ובתכל'ס בפועל הלידה היתה בשעה 03:00 לפנות בוקר. הרגשתי את כל צירי הלחץ הרגשתי ממש הכל כאילו הגוף ידע מתי ללחוץ.. ובאמת היתה לידה נפלאה ומהירה . האם טכנית בשלב הזה הייתי ללא אפידורל? זה חשוב לילדעתזה ייתן לי אינדיקציה האם אני מסוגלת לעבור לידה ללא אפידורל. אני עומדת בפני לידה שניה ואשמח לקבל תשובה. תודה מראש, וונסה.

לקריאה נוספת והעמקה
24/02/2011 | 07:10 | מאת: צביה רן

שלום וונסה, את השאלה הטכנית הזאת, עליך לשאול רופא. ולגבי אפידורל - כל אשה יכולה ללדת ללא אפידורל, אם היא רוצה. לפעמים גם אם לא רוצה, כי מאוחר מדי. עד לפני 30 שנה כמעט כולן ילדו ללא אפידורל. אני עשיתי זאת 3 פעמים. כל טוב ובהצלחה, צביה רן מטפלת מוסמכת בתהליך "המסע" היא-לה - נשים מטפלות ב(א)נשים ברפואה משלימה http://www.heal-la.co.il

24/02/2011 | 08:40 | מאת: וונסה

ברור שעד לפני 30 שנה כולן ילדו בלי אפידורל.כי הוא לא היה בשימוש.אבל הרבה נשים ילדו עם סמי טשטוש ומריעין אחרים שהשפיעו לרעה על העובר ועל שיתוף הפעולה שלהן.ובמקרים של לידות טבעיות שלא התקדמו כמו שצריך או שהיו מאוד ארוכות ומייגעות נשים פשוט סבלו. סבלו סבל רב וגם עברו טראומות.כמעט ולא מכירה אשה אחת שילדה לידה ראשונה ללא אפידורל שלא היתה מוכנה לחוות לידה חוזרת עם. כך שעם הכבוד,הדברים שכתבת לי לא עודדו אותי ובטח שלא חיזקו אותי.את ציינת עובדה קיימת שלא הגיעה מבחירה אלא מהכרח וממציאות קיימת דאז. לגבי השאלה הטכנית אשאל רופא. תודה לך.

מנהל פורום חרדות מהריון ולידה - תמיכה