בת שלוש וחצי רוצה רק את אמא

דיון מתוך פורום  יחסי הורים ילדים וזוגיות

15/07/2013 | 09:07 | מאת: אבא

שלום, בתי בת ה-3.5 רוצה לאחרונה שאמא תעשה הכל בשבילה. לדוגמא, אם אני (האבא) מציע לעשות לה אמבטיה היא לא מסכימה ורוצה שאמא תעשה לה, אם אני מציע להכין לה משהו לאכול היא לא מסכימה ורוצה שאמא תכין לה, וכו'. זה לא תמיד היה קיצוני כ"כ כמו שזה בחודשים האחרונים. אני בד"כ לוקח אותה (ואת אחותה הקטנה) לגן בבוקר ואשתי אוספת אותן אחה"צ והיא זאת שמבלה איתה באמצע השבוע את רוב הזמן (פרט ליום אחד שאני יוצא מוקדם מהעבודה כדי להיות איתה). בד"כ אני חוזר הביתה כשעה לפני שהבנות הולכות לישון ואת השעה הזאת אני מבלה איתן. מה יכולים להיות הגורמים לזה? האם יש משהו שאני או אשתי יכולים לעשות כדי לקרב את הבת אליי קצת? (אשתי משתגעת מזה שאין לה רגע לעצה גם כשאני בבית...). תודה, אבא

שלום לך אבא, תודה שהעלית את הנושא הזה. . אכן אבות רבים , מגיעים בשעה שכזו ופוגשים ילדים שכבר יצרו קשר קרוב עם אימם. כך יוצא שקשה לילדים לעבור ולבנות קשר בזמן שנותר עם אביהם. אני מציע לך , לא לוותר. אם כי התהליך הזה אמור להתפתח בצורה עדינה ,כ אשר אתה מכבד את הרגשות של הבנות שלך. הן צמודות יותר לאימן כי היא נמצאת עימן זמן רב יותר. החשוב שאתה לא תיפגע מכך . חשוב שהאם לא תרגיש שהיא מחכה לרגע שבו אתה מגיע מהעבודה כדי להעביר את הבנות לטיפולך. זה זמן שבו שניכם יכולים לחוש את ההורות המשותפת. אהוד גלבוע.

28/07/2013 | 01:16 | מאת: רוני

למשל, לא לצאת יום אחד בשבוע יותר מוקדם מהעבודה אלא לפחות יומיים ויום שישי ושהשעות בימים האלה יהיו מוקדשים נטו לילדות. בסה"כ הילדה משקפת לך את מה שאתה משדר - אתה לא מספיק איתי בכמות הזמן או באיכות הזמן או בשניהם. פשוט תאמין לה!

מנהל פורום יחסי הורים ילדים וזוגיות