מה לומר לילדים כשהיחסים בין ההורים לא טובים

דיון מתוך פורום  יחסי הורים ילדים וזוגיות

01/07/2013 | 18:16 | מאת: monro

שלום, אני אמא חד מינית לשני ילדים בני שבע, הילדים נולדו להורות משותפת עם גבר גיי אשר רואה את הילדים באופן קבוע במסגרת הסדרי ראייה אשר נקבעו מראש. הקשר ביני לבין האב אינו טוב בלשון המעטה, אני נמנעת לחלוטין ממגע איתו בכל רמה מסיבות השמורות לי ורק אציין כי קיים בנינו צו הרחקה מטעמי,נמנעת משיחות טלפון,SMS,מיילים ובטח שנמנעת ממפגשים משותפים עימו ועם הילדים.יש לציין כי הרתיעה היא חד צדדית וכי הוא מוכן לקיים איתי קשר בכל רמה. הבעיה היא שהילדים העולים לכיתה ב' שואלים שאלות,מתלוננים שאיני מגיעה למפגשים משותפים ואירועים בביה"ס לדוגמה(אביהם אינו מחסיר אף מפגש). אני מתקשה להסביר את המצב ומסתפקת רק בלומר שאבא ואמא אינם חברים, אך ברור לי שבקרוב מאוד אצטרך להסביר מעבר לזה. אשמח לשמוע האם יש דרך להסביר את הדברים פוליטיקלי קורקט,מבלי להטיל רבב והכפשה על הצד השני.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך, אני לא חושב שהורים שהתגרשו , או שלא חיים ביחד אמורים לפעול ביחד כהורים. חשוב שהילדים ידעו שיש כאן שתי משפחות שונות. הוא חי את חייו עם הילדים והם חיים את חייהם איתך כמשפחה נפרדת. זה לא פוגע בילדים , לדעתי. זה שהוא רוצה את הקשר , רק מציק לך ומפריע לך ומראה לך שאת פחות ממנו. דבר שזה לא נכון בכלל. אני מאחל לך המשך הורות ומשפחתיות נעימה עם מי שאת תחליטי שיהיה הפרטנר שלך . אהוד גלבוע

02/07/2013 | 07:03 | מאת: monro

תודה על תגובתך המהירה,הבעיה נוצרת כאשר הילדים באים בטענות מדוע איני יושבת ליד אביהם באירועים בבית הספר או מדוע איני מגיעה כלל לאירועים שהוא מגיע אליהם (נוכחותו משפיעה עלי מאוד לרעה). לא יודעת איך להסביר לילדים שאיני מעוניינת בנוכחותו של אביהם לידי מבלי לפגוע בהם או ליצור הכפשה. יש לציין כי אני חיה בזוגיות ארוכה בריאה ואוהבת עם אישה ואנו חיים יחד כמשפחה.

07/07/2013 | 22:58 | מאת: אנונימי

לדעתי צריך לומר לילד את המעבר בדרך חיובית הולכים להיות לך 2 בתים 2 חדרים ודברים כאלה מקווה שעזרתי

מנהל פורום יחסי הורים ילדים וזוגיות