מכות
דיון מתוך פורום יחסי הורים ילדים וזוגיות
שלום בני בן שנתיים וארבעה חודשים, החל ללכת לגן בגיל שנה ותשעה חודשים. הוא ילד מאוד חכם ופיכח, מבטא את עצמו מילולית בצורה מאוד ברורה. מגיל קטן מאוד הוא היה אגרסבי, אך מרגע שהחל ללכת לגן זה הלך והתגבר, הוא מרביץ המון, לפעמים אף ללא סיבה, כלומר הוא יכול לגשת לילדים בגן ולהרביץ ללא סיבה. בנוסף לכך קשה לו מאוד לחלוק צעצועים או טריטוריה שבה הוא משחק עם ילדים אחרים, ואם הוא החליט שילד אחד חבר שלו באותו יום, אז הוא לא מסכים לשתף חברים אחרים. חשוב לי לציין כי הוא ילד ראשון,מפונק, אך אנחנו משתדלים להציב גבולות ברורים ואף להעניש ע"י כך שמושיבים אותו והוא אמור "לחשוב" על מה שעשה, כך פועלות גם הגננות בגן, הוא מבין שעשה מעשה אסור , מתנצל, אך לאחר כמה דקות יכול לחזור על זה שוב פעם. אשמח אם תוכלי לייעץ לנו כיצד לפעול ולמי נוכל לפנות לעזרה תודה מראש ויום טוב אורלי
בקר טוב, בהחלט חשוב מאד לעבוד במקרה כזה על גבולות.מצד שני,לפי מה שאת מתארת אני לא בטוחה שכשאנחנו אומרות גבולות אנחנו שתינו מתכוונות לאותו הדבר. לגבי העונש או החשיבה על מה שהוא עשה - לגבי עונשים כתבתי כאן אין ספור פעמים את דעתי ונסיוני בעניין - לא רק שלא יעיל,בשלבים מאוחרים יותר יכול גם להזיק. אני מעריכה שאם תעשי חיפוש בפורום תחת המילה עונש,תוכלי למצא הסברים נרחבים בנושא. ה"לשבת ולחשב" - חד משמעית לא מתאים לגיל,לא יעיל ואין לזה שום קשר לגבולות. אז עד כאן כתבתי מה לא,עכשיו מה כן ? אני אתחיל מהפניות לחומר קריאה,נסי ליישם ואם ישארו שאלות,אני כאן. בצד שמאל ב"שאלות ותשובות" כדאי לקרא את החלקים - התפרצויות זעם והצבת גבולות,את החלק גיל שנתיים. בנוסף כדאי מאד לעשות חיפוש תחת המילה גבולות. בנוסף לקרא את המאמר http://www.hebpsy.net/community.asp?id=27&article=108 בהצלחה, מור