בת 5 בלי אחים

דיון מתוך פורום  יחסי הורים ילדים וזוגיות

24/06/2006 | 20:21 | מאת: מודאגת

בתנו בת 5, לאחרונה אבחנו שמאוד מציק לה הנושא שאין לה אחים/אחיות, היא כל הזמן אומרת שלכל החברות שלה יש אחים ולה אין, בזמן האחרון היא עצבנית וכעסנית מאוד,האם ההתנהגות הנ"ל מראה על מצוקה נפשית בגלל הנושא הנ"ל? יש לציין שאנחנו מנסים להביא לה אח או אחות, אך עברתי 2 הפלות שהיא לא יודעת עליהם, שאלתי היא: איך אנחנו יכולים לעזור לה להתמודד עם המצב הקיים? האם ילדה בת 5 יכולה להכנס לדיכאון עמוק יותר בגלל שאין לה אחים? חשוב לציין שהסברנו לה הרבה פעמים שילדים לא באים בקלות לעולם שזה לוקח זמן אך ההסברים הנ"ל לשווא. תודה.

27/06/2006 | 13:35 | מאת: רחלי

למודאגת, שלום. המלצתי היא להכניס הביתה בעל חיים כלשהו שתוכל ללטף ולטפל בו ושתהיה לה איתו איזו שהיא אינטרקציה.מנסיון זו הדרך הטיפולית שהכי עוזרת. חשוב להבהיר לה שיש הרבה סוגים של משפחות ולתת לה דוגמאות. נסו לשבור את הדפוס של המשולש: אבא-אמא-ילדה. תנו לה יותר נישות לקבלת החלטות (לא רק ההורים מחליטים) הפגישו בינה לבין חבריה (לא שלשה) על מנת לתת לה הזדמנויות לחלוק ולהתנסות במצבים שונים עם בני גילה. ושאלה יהיו הצרות.

28/06/2006 | 10:39 | מאת: מור וכסמן

בקר טוב, צריך לזכור שיש לא מעט ילדים שבגיל 5 - 6 הם עדיין ילדים יחידים,גם אם אין בעיה להביא עוד ילד לעולם. ואין עם זה שום בעיה או חריגות. גם ילדים שיש להם אחים מתחילים בשלב כלשהו "לבקש" עוד אח/ות. זה לא קורה רק אצל ילדים יחידים. השאלה היא מה המסר/שדר שההורה מעביר לילד. במקרה שלך,יש מן תחושת התנצלות על כך שאין לה עוד אחים,ותחושת רחמים שלך עליה. את מעבירה את זה אליה בין אם את מודעת לזה ובין אם לא. המסר הזה מחזק את תגובתה ואת תפיסתה כ"שונה" מהשאר. אם את תשדרי שלמות עם העניין,היא אמנם עדיין תרצה עוד אח אבל תדע גם לשים לזה גבול. ולא אין שום צורך לנהל על זה שיחות ארוכות או הסברים על כמה קשה להביא ילד לעולם. זה לא לגילה ולא משרת שום אינטרס. אני מניחה שהילדה הרגישה שזה נושא עדין ולא קל עבורך ודרך זה היא משיגה קצת יותר תשומת לב. בעבר כתבתי כאן כבר על כך שכשילדים מרגישים שנושא x הוא נושא "מיוחד"/קצת קשה/נוגע יותר,הם מתעסקים בו יותר מאשר בנושאים אחרים. לכן,מאוד חשוב מה תשדרי לה ועד כמה את מסוגלת להשלים עם המצב. לגבי העצה של להכניס חיה הביתה - באפן כללי אפשר לגדל חיות בבית,דווקא לנושא הזה לא הייתי עושה את הקשר. יש בכך מעין "פיצוי" עבור הילדה וזה עלול להתפרש כך בעיניה וחבל. אנחנו לא רוצים להעביר לה מסר שהיא שונה/חריגה ולכן זקוקה לפיצוי. שיהיה בהצלחה בכל, מור

מנהל פורום יחסי הורים ילדים וזוגיות