מחנה קיץ.

דיון מתוך פורום  יחסי הורים ילדים וזוגיות

30/05/2006 | 13:12 | מאת: קלודין

היי. יש לי ילד מקסים בן 8 שעדיין מרטיב כל לילה וישן עם חיתול (שכל בוקר רטוב ומלא וספוג) מועדון הספורט שלו מארגן מחנה קיץ של 3 ימים ואני בהתלבטויות איומות אם לשלוח אותו או לא. אם ילדים אחרים ייראו אותו לובש חיתול לפני השינה, בטוח שזה לא יעבור בשקט על סדר היום, כבר עכשו מקניטים אותו מדי פעם בנושא המשקל העודף שלו. ופצצת ביטחון עצמי הוא ממש לא . בנוסף,הוא עצמו לא רואה את נושא החיתול בלילה כבעייה ,ובוודאי שלא כפתח לבעייה אפשרית בעיני ילדים אחרים, אם אני אתחיל להסביר אולי אני עצמי אפתח תיבת פנדורה ואגרום נזק יותר מתועלת. אם אני אגן עליו במצב הנוכחי ,אולי לא ייפול לו האסימון עוד הרבה זמן, אבל אם אני אשלח אותו ואז יתחילו ילדים מהקבוצה לרדת עליו - המכה תהייה קשה וכואבת מדי. מה גם שאני חוששת שהקנטות בנושא ההרטבה והחיתול לא ייעלמו מהר . אני אפילו חושבת קדימה וחוששת שאם זה מה שייקרה הוא לא יסכים/יירצה להמשיך במועדון הספורט הזה. מ ה א נ י ע ו ש ה ? ? ? ? ? ואם ההחלטה תיפול - לא לשלוח אותו, איך מסבירים לו למה הוא לא יוצא למחנה,שוב, בלי לפגוע ובלי לתת לו הרגשה שזו כביכול אשמתו ??? אפילו אם אין לך פתרון קסם,אולי תוכלי לתת לי נקודות מבט נוספות ? המון תודה .

31/05/2006 | 12:19 | מאת: מור וכסמן

קלודין שלום, במצב שבו את מתארת,העניין החשוב הוא לא כן או לא מחנה קיץ אלא איך מטפלים בילד ובאפן הדחוף ביותר. את מתארת ילד בן 8 שישן באפן קבוע עם טיטול ולפחות למיטב הבנתי,התאור נעשה די בשיווין נפש. את חייבת להבין שטיטול בגיל כזה הוא לא פתרון לכלום ! ויש צורך לפנות בדחיפות לטיפול. כל יום שעובר עלול לגרום לקושי גדול יותר אצל הילד. אני נורא מקווה שתקבלי את ההמלצה לפנות לטיפול. בהצלחה, מור

31/05/2006 | 18:37 | מאת: קלודין

מבינה לחלוטין מה שכתבת ואת הכוונה שלך,למרות זאת התאכזבתי מעט לקרוא. יכול להיות שלא תיארתי את המצב בשלמותו ולכן גם שיוויון הנפש לגבי הנושא. מגיל 5 בערך אנחנו בבדיקות ומעקב. מאחר ובגיל שנה הוא עבר 3 ניתוחים בגלל בעיות בכליות ובמערכת השתן. לא התגלתה שום בעייה פיזית שתגרום לחוסר השליטה על כמויות השתן במשך הלילה. הוא פשוט ישן עמוק ולא מרגיש או מתעורר מכלום. אם תותח ירעיש ליד האוזן שלו - הוא יישן ולא יישמע ולא יזכור כלום בבוקר. בגלל זה שאלתי ופניתי אלייך , אין לו שליטה על זה - איך אני יכולה להמשיך מכאן בלי לתת לו תחושת אשמה על משהו שלא בשליטתו ? המון תודה לך על התייחסותך הנוספת.

מנהל פורום יחסי הורים ילדים וזוגיות