התמודדות עם אחות חדשה במשפחה

דיון מתוך פורום  יחסי הורים ילדים וזוגיות

07/03/2006 | 15:08 | מאת: תמר

הבן שלי בן שנתיים ועשרה חודשים. לפני ארבעה חודשים ילדתי את ביתי. בהתחלה הוא מאוד התלהב ושיתף פעולה מבחינת עזרה הקשורה להבאת מוצץ, שמיכה וכד'. הוא נהג להחזיק אותה מידי פעם ולפעמים לתת לה לאכול. לפני כשבועיים חלה נסיגה והוא התחיל יותר להצמד אליי, לבכות בבוקר בטענה שלא כייף לו בגן ושהוא לא רוצה ללכת לגן, וכשבעלי שם אותו בבוקר בגן הוא בוכה בזמן הפרידה. (דבר שלא היה לפני כן מלבד תקופת ההסתגלות). שוחחתי עם הגננת ולדעתה אין שינוי התנהגותי בגן מלבד אגרסביות מעטה שקצת מאפיינת אותו בזמן האחרון כלפי הילדים בגן. חשוב לי לציין שאני מקפידה פעם בשבוע להיות איתו לבד, וכך גם בעלי (לפעמים יוצא פעמיים בשבוע). בנוסף באמבטיה הוא גם כן מקבל זמן איכות עם אחד מאיתנו (האמבטיות שלנו הן בערך חצי שעה) וכך גם בשעת השינה. אני משתדלת מאוד להתחשב בצרכים שלו, הוא מאוד מפותח מבחינה וורבלית והוא אף מידי פעם מדבר על רגשותיו. בנוסף אני יודעת שהדבר הוא פחות או יותר טבעי מכיוון שהילדה גדלה ומושכת יותר תשומת לב. השאלה שלי היא: מה אפשר לעשות כדי לעזור לו?, ברור לי שהוא עובר תקופה קשה . אני רואה זאת גם על התנהגותו בבית ועל המימיקה בפנים כשהוא חוזר מהגן. (מן הבעת פנים עצובה). אני גם מכירה את העובדה שיכול להיות שמדובר במניפולציות עליי ועל בעלי אך בכל זאת אני מאוד מעוניינת להקל עליו. אודה לתשובתך בהקדם.

08/03/2006 | 20:49 | מאת: מור וכסמן

ערב טוב, אנא קראי ב"שאלות ותשובות" משמאל את - אח חדש. בנוסף,זה נהדר להיות אמפטיים לרגשות הילד ולמצבו אך כדאי גם להקפיד לקחת את זה בפרופורציה. אם ישארו שאלות,אני כאן. בהצלחה, מור

09/03/2010 | 08:38 | מאת: שירה

הערכה נקראת "נוני ומדליית האחים הגדולים" והיא עודדה פרץ של רגשות שהפתיע אותנו בנוגע לאחותו התינוקת, לא היה בהכרח נעים לשמוע, אבל טוב לפתוח את הנושאים.

מנהל פורום יחסי הורים ילדים וזוגיות