שעות גלישה ברשת

דיון מתוך פורום  יחסי הורים ילדים וזוגיות

26/02/2006 | 18:20 | מאת: גיל

שלום כיצד יש לנהוג בנער בן 16 שנמצא שעות בצמוד למחשב וגולש באינטרנט. מסתגר בחדר עם דלת סגורה ולפעמים אף נעולה. עולה בליבי החשש שהוא משתמש בתוכנות צאט ומשוחח בינייני זימה וכד'. מבירור במחשב אכן כך. גם לאחר שיחות עימו וניתוק זמני לא עזר "לנתק" אותו מהמחשב ומהלחץ להחזירו. האם עליי להיות עיקבי ולנתק לתקופה ארוכה?

04/03/2006 | 11:06 | מאת: מור וכסמן

בקר טוב, אם קראת קצת בפורום בטח ראית את דעתי על עונשים ומידת יעילותם. עונשים מגיעים בדר"כ כשההורים נואשים וחסרי אונים וכך גם הילדים מקבלים את זה. הם תופסים את זה כ"ההורה לא יכול עליי,אז הוא מעניש". אני מכירה מעט מאוד מקרים שבהם ענישה היתה אפקטיבית לטווח ארוך. לכן,בעיני אין שום טעם. על אחת כמה וכמה כשמדובר בגיל ההתבגרות. לגבי התכנים - בהחלט נורמליים לגילו. עניני זימה מתמיד ענינו נערים ונערות בגילאים האלה ומאז שקיים האינטרנט זה גם הרבה יותר זמין. נסי/ה למקד עם עצמך מה בעיקר מפריע לך בנושא - מס' השעות מול המחשב,תכנים,התבגרות בנך וכו'. אחרי זה יהיה הרבה יותר קל להחליט איך מתמודדים. אני מוסיפה קיושר לשתי תשובות - האחת לגבי מס' שעות במחשב (ועכשיו,גיליתי שבאפן מפתיע גם לשואלת ההיא יש אותו השם..) והשניה לגבי גיל 16. http://www.doctors.co.il/m/Doctors/a/Forums/xFF/Read/xFI/1234/xPG/35/xFT/311/xFP/308 http://www.doctors.co.il/m/Doctors/a/Forums/xFF/Read/xFI/1234/xPG/35/xFT/4793/xFP/4835

05/03/2006 | 09:37 | מאת: גיל

תודה על התשובות אנסה למקד את השאלות 1. זמן הגלישה: נמצא כ-10 שעות ביום ללא שום בעיה חברתית פשוט נהנה להיות סגור בחדר מנותק מהמשפחה 2. תכנים: מחקירת ההיסטוריה נראה שמבלה זמן רב באתרי זימה כולל הורדות של תמונות וסרטי סקס רבים. תוכן הצא'ט מראה על שיחות זימה. מדובר בילד עם הרבה שמחת חיים וחברה צמודה קשה לי לקבל או לעכל את העובדה שמא יתפתה להפגש או לממש את הפנטזיות המיניות משיחות עימו אינו נפתח לנושא אבל לא "אוהב" את ההרגשה שאני כן יודע על מעשיו ואינו מוכן להפסיק עם העניין מבקש לדעת אם כדאי להסביר שעדיף שהגלישה לא תהיה מחדרו (לא כענישה) מה דעתך בנושא?

מנהל פורום יחסי הורים ילדים וזוגיות