לקות למידה

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

27/06/2005 | 11:43 | מאת: סימה

אלמוג שלום בתי בת ה10 עברה אבחון של עברית וחשבון, כאבחון חוץ במרכז לקידום הלמידה, איליו הופנתה דרך ביה"ס. האבחון קבע שיש לה לקויות למידה, ושהיא זקוקה לעזרה בחשבון ובהבנת הנקרא. בביה"ס ישנם שעורי עזר לילדים עם אבחון, והיא מקבלת שם עזרה 3 פעמים בשבוע, למרות שזה לא פרטני, אלא קבוצה. היא גם מועדמת לטפול כולל במרכז לקידום הלמידה, דברתי איתם ויכול להיות שאפילו השנה היא תוכל להכנס. התור שם ארוך, ולכן ההמתנה ארוכה. האם במסגרת הטיפול שם יש לימוד אסטרטגיות למידה? האם כדאי לחכות? האם ידוע לך מי נותן עזרה בנושא באזור חיפה? ראיתי בטלויזיה תכנית על פסיכולוגית ילדים והציגו שם שיטה של כוכבים. כלומר האם והילד ערכו טבלה ובה מופיעים כל מיני קטגוריות וביניהם הבעיה (אצלנו שעורי הבית), וכשהילד עומד במשימה, כאשר כמובן ישנן משימות פשוטות כדי שלא יתיאש הוא מקבל בסוף השבוע צ'ופר. האם כדאי לנסות לישם את השיטה על השעורים? אגב, לא צינתי שיש לה גם הפרעה בקשב וריכוז, כך שכל דבר קטן משיח את דעתה, האם יש איך לעזור לה חוץ מתרופןת?

לקריאה נוספת והעמקה
27/06/2005 | 12:41 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

סימה שוב שלום, במרכז לקידום הלמידה ניתנים שיעורי אסטרטגיות למידה. אני יודעת כי התור שם ארוך, אך לגילאים הצעירים הם הנותנים את השרות המקצועי הטוב ביותר בחיפה. מלבדם קיימים ,כמובן, מורים טובים להוראה מתקנת, אשר עובדים באופן פרטי שיטת הכוכבים אינה מתאימה כלל לתלמידים בעלי לקויות למידה. לביתך אין בעייה התנהגותית . היא אינה פועלת על מנת להכעיס, ולכן לתת לה פרס או עונש על חוסר תפקודה שהוא לא מרצונה ולא בשליטתה אינו במקום. כדאי לנסות ולהפוך את הכנת שיעורי הביית לחוויתית יותר ( צורת משחק ) בנוסף יש להגיע להסדר עם המורים כי ביתך תכין שיעורי בית עד לרגע ההבנה. כלומר, אם נתנו 15 תרגילים בחשבון, והילדה מבינה את דרך הפיתרון לאחר 5 תרגילים או שני תרגילים היא רשאית שלא לפתור את התרגילים הנוספים. חשוב לזכור כי אחד הקשיים המרכזיים בקרב לקויי למידה בכלל ובעלי הפרעות קשב וריכוז בפרט הוא עומס ועיסוק מתמשך בתחומים הלימודיים. במקרים רבים הקליטה היא מהירה וטובה, ומקור הקושי הוא הפחד מכישלון . בברכה אלמוג

01/09/2005 | 19:22 | מאת: תמי

שלום רב, בני בן ה-9 עבר בשנה שעברה את מבחן הסקר למחוננים והתגלה כמחונן. במשך 3 שנים (גילאים 4-6) היה בטיפול של מרפאה בעיסוק והתעמלות מתקנת עקב קשיים מוטוריים. בסוף כיתה ב - ועכשיו עם תחילת כיתה ג - יש לי הרגשה שקשה לו מאוד להתארגן בעיקר כשמדובר בעבודות הכרוכות בשאלות "פתוחות". הייתי רוצה לעשות לו אבחון מקיף והייתי שמחה לקבל המלצה לגבי מכון אבחון מצוין באזור תל אביב. בתודה מראש תמי

מנהל פורום לקויות למידה