בילבול מאיבחון של קשב וריכוז

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

12/06/2005 | 00:49 | מאת: לילי

בני בן 5 ו- 8 חודשים ומסיים חטיבה צעירה בתחילת השנה ההסתגלות היתה לו קשה זה התבטא בהתנהגות פרועה חוסר שקט חוסר ריכוז הוא הפריע לחברים וכו.., הדבר היה בלתי מוכר מהבית וזה היה נראה יוצא משליטה . יחד עם זאת אחרי כ-3-4 חודשים הגננת דיווחה על שינוי מהותי ביותר בהתנהגות "הילד השתנה לגמרי מקצה לקצה" כדבריה, הוא יותר יושב ומרוכז במטלות והתנהגותו השתנתה פלאים יחד עם זאת צריך להיות בסביבתו לדברי הגננת כדי שימשיך את המוטל עליו. היא המליצה בכל אופן לבצע בדיקה לאיבחון קשב וריכוז ניגשנו למרפאה של הכללית ובאיבחון של נוירולוג כ- חצי שעה עד שלושת רבעי השעה הסתיים האיבחון שקבע כי הילד סובל מ- ADD שאלתי האם ברמת קושי גבוהה והרופא אמר שלא , יחד עם זאת ביקש להפגש בתחילת השנה לבחינת המשך טיפול. ש א ל ת י האם אין מקום לבצע מבחן טובה בכל מקרה ? ואם הילד צפוי לעלות לכיתה א האם אין מקום לאיבחון כולל ומהו?! אני מאוד מבולבלת ואנו כ- שבועיים לפני החופש הגדול ואין לי מושג האם להעלות את הילד לכיתה א או לא. הגננת לא ממליצה . יחד עם זאת להבנתי, מי שסובל מ- ADD תמיד יסבול מכך מה לעשות ???

לקריאה נוספת והעמקה
12/06/2005 | 17:34 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

לילי ערב טוב, בתחילת הדברים אומר כי בדברייך מעורבים מושגים משני תחומים נפרדים: א. הפרעות קשב וריכוז ב. מוכנות ללמידה ותפקוד רגשי איני רואה צורך דחוף בעריכת מבחן טובה מלא לבנך. סביר להניח כי תוצאות המבחן יהיו זהות או דומות במידה רבה מאוד. מה שנראה לי כבעל חשיבות מכרעת הוא ערית אבחון מוכנות ליתה א. אבחון זה נערך אצל פסיכולוגית הגן או פסיכולוגית ומאבחנת פרטית. אוסיף בעניין זה כי על פי רוב, כאשר הגננת ממליצה להמתין שנה, כדאי לשמוע בעצתה. במהלך שנת הלימודים הבאה פעלו על מנת לחזק את בטחונו העצמי של הילד, וכך כאשר יגיע לבית הספר יהיה עצמאי ובשל יותר ותלותי פחות. בהצלחה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה