בתי מתקשה מאד, אך באבחון הכל יצא דבש

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

07/09/2014 | 16:07 | מאת: אם מתוסכלת מהמרכז

שלום אלמוג, בתי המדהימה רוני נולדה פגית, ובהמשך - בגן חובה - לקתה במחלת כליות שלוותה בחום גבוה מאד (מעל 41). את כתה א' היא התחילה תוך כדי טיפולים רפואיים פולשניים ולא הצליחה לרכוש את הקריאה. בגדול, מעבר למחלה שטופלה בניתוח, וניתוח מתקן, אובחנו אצלה חוסר בשלות בראיה (מה שהצריך משקפיים) וכן הפרעת קשב וריכוז. טפלנו בה לאורך השנים עם הוראה מתקנת, פסיכולוגית, ותרפיסטית קוגניטיבית, בהמשך הצטרפו כמובן מורים פרטיים לחשבון, לאנגלית ול"הכנת שיעורי בית". בגדול, היא עברה בסופו של דבר את היסודי בהצלחה - עם כל מערך התמיכה הנ"ל. בחטיבה ההתחלה היתה קשה מאד והבנו שחייבים לאבחן שוב. ואכן - הילדה מאובחנת עם הפרעה משמעותית של קשב וריכוז. שוב בעזרת תגבור אדיר מבית ומאמצים גדולים של הילדה הגענו לכיתה י', ובבגרויות הבנו שוב שצריך ללכת עוד צעד: עם כל ההשקעה המטורפת בהוראה פרטינית, ועם ההשקעה של הילדה שלא ראתה אור יום במשך חדשים, הציונים בבגרות היו באזור השבעים (לילדה יש יכולות הרבה יותר גבוהות). פנינו לאבחון פסיכו-דידקטי במטרה לבקש התאמות דרגה 3, אך משום מה המסקנה היתה שאין צורך בהתאמות כי הבעיה היא בקלט, ולא בפלט. ברור לי שבשנה זו - י"א, הילדה צפויה "לסבול" עוד הרבה יותר משנה קודמת שכן עם ארבעה מבחני בגרות היא שהשקיעה פשוט ה-כ-ל איך היא תעמוד ב-9 מבחינים? מה ניתן לעשות כדי להשיג לה את ההתאמות? תודה רבה מראש, לילי

לקריאה נוספת והעמקה
09/09/2014 | 12:29 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

לילי, צהריים טובים, קודם לכל אומר לך שהערכתי אלייך רבה מאוד על המאמצים הרבים, ההשקעה וההתמדה לכם ולילדה. איני יודעת מה כתוב באבחון , אך נראה לי על פניו כי ברמת קשיים כאלה ניתן לערער מול ועדת החריגים במשרד החינוך, ולנסות לחלץ בכל זאת התאמות מדרגה 3. במקביל - הייתי פונה לבית הספר על מנת שיסייע בפניות למשרד החינוך. פעמים רבות פנייה וגיבוי של בית הספר מסייעות מאוד בשכנוע הועדה במשרד החינוך. היכן ביתך לומדת? אם תרצי אוכל לעיין באבחון בעצמי על מנת לספק חוות דעת נוספת וניסוח שאלות וטיעונים מתאימים בשליחת ערעור. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה