שאלה בבקשה
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלום רב ביתי בת 12. לומדת במסגרת רגילה ובוצע לה ביוזמתי אבחון פסיכודידקטי. באבחון ניתנה התאמה 3 באבחון נרשם שיש לתת לה פטור מערבית, הקראת שאלון, הכתבה לבחון, חדר שקט להיבחנות ועוד. שאלותיי הן לאור זה שבתי בכיתה ז: 1. האם יש מצב שבית הספר כהחלטה החליט לא לשחרר אותה ואף תלמיד לקוי מלימודי ערבית בכיתה ז? 2.האם נושא תוספת הזמן צריך להעשות מייד בתום המבחן בכיתה שמיועדת לכך ולא בחדר מורים והאם צריך להיות נוכח מורה למקצוע ב 25 אחוז תוספת זמן 3. הקראת שאלון ומבחן בעל פה: האם אמור בשעת המבחן לעמוד מורה מקצועי לרשות התלמידים או שרק לאחר שהמורה מסיים את המבחן עם התלמידים הוא קובע עם התלמיד בחינה בעל פה בתאריך אחר...3. האם מסמך אבחון פסיכודידקטי הוא בגדר המלצה בלבד בחטב? תודה
ערב טוב, אשתדל להשיב על שאלותיך - בחטיבת הביניים משרד החינוך אוסר על שחרור מעשי של הילדים ממקצוע מסויים, כלומר, יצירת שעות חופשיות. ביתך אינה מחוייבת בהיבחנות או ציון בערבית, אך אינה יכולה לצאת מן השיעורים. תוספת זמן רצוייה בהמשך לזמן הבחינה בכיתה. עם זאת במערכת בה מתחלפים מורים ושיעורים לעיתים הדבר אינו אפשרי ואז חדר המורים היא אופציה סבירה ביותר. אין צורך בנוכחות מורה בעת הארכת זמן. הקראת שאלון מחוייבת בזמן הבחינה, שאם לא כן, אין לה ערך. בחינה בעלפה תתקיים במועד נפרד, אלא אם המורה פנוי ויכול לבחון בעצמו. בבחינת הבגרות בעתיד תתקיים בחינה זו על ידי איש מקצוע ובחדר נפרד. התאמות אבחון רב תחומי בחטיבת הביניים משמעותיות במידה מופחתת. זה הזמן להשקיע בלימוד אסטרטגיות למידה וחיזוק הקשיים והכשלים שהתגלו בו, וזאת על מנת להגיע לתיכון בצורה הטובה ביותר. מקווה שעזרתי אלמוג