ליקויי למידה

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

15/09/2013 | 14:52 | מאת: דולב

היי,שלום,אני סובל מבעית לקות רצינית מאז כיתה ז' בערך. היום אני בן 27 סטודנט ואני פשוט לא מסוגל לשבת וללמוד! אני תמיד דוחה את זה לרגע האחרון למרות שאני יודע שאני אכשל וזה מאוד מוריד לי את ההערכה העצמית,כי גם אם זה פזיולוגי או לא זה עדיין נמצא בי. ניסיתי רטלין 30 מ"ג וזה לא ממש מניע אותי לפתוח את הספר וללמוד ולכן אני לא באמת מצליח ליזום למידה. ניסיתי לבדוק מדוע אני לא אוהב ללמוד ונראה לי לי שזה פשוט מתיש אותי ולא בא לי מהנאה מכיוון שאני גם צריך להוציא המון מאמץ ואנרגיה כדי להתרכז בלמידה עצמה.ניסיתי ללכן למאמנת אישית שמטפלת באנשים עם ADHD וזה לא כל כך עזר. היא מיד הביאה לי מטלות שלא באמת הצלחתי לעשות מה שגרם לי להרגיש יותר דפוק ממה שהייתי. אני מאוד מתוסכל מהנושא הזה כי אני באמת לא יודע מה לעשות. אני ממש עצוב שיש לי את המניעים האלה להתפתחות עצמית.ובמיוחד שאני רואה שאנשים אחרים שכן מסוגלים להישקע לתוך הלימודים ופשוט לחרוש. אני לא יודע מה לעשות. מאוד מתוסכל!

לקריאה נוספת והעמקה
16/09/2013 | 20:42 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

דולב יקר, אני כל כךמבינה את התסכול והקושי לראות כיצד היכולות שלך הולכות לאיבוד. אני מאוד מאמינה באימון אישי, אך חשוב מאוד למצוא מאמן או מאמנת שיתאימו את הטיפול באופן ספציפי אליך ולקשיים ובעיקר לחוזקות הספציפיות שלך. אל תוותר! אין לי ספק שניתן למצוא את הדרך עבורך. ספר קצת יותר - מה אתה לומד? מה מחזק אותך ומה מכשיל אותך? ואל תהיה עצוב. יש פתרונות, ואני מבטיחה לעזור לך למצוא את המתאימים בשבילך. בברכה אלמוג

17/09/2013 | 02:03 | מאת: דולב

היי,ושוב, מה שאת עושה זה באמת שליחות עבורי ואני גם מאמין שעבור כל האנשים פה,אז באמת תודה רבה. בכל אופן אני לומד פסיכולוגיה שזה תחום שמאוד מעניין אותי. בחיים שלי יש מספר מקצועות שבהם אני מתעסק. מוסיקה , עיצוב גרפי, עיצוב שיער, מחשבים, פסיכולוגיה. עד היום לא הצלחתי לעסוק במשהו אחד ספציפי מהסיבה שבאמת הראש שלי מפוזר מבחינת קשב ואני כל הזמן קופץ מנושא אחד לאחר. לדוגמא: אני מרגיש שחסר לי כרגע המקום של המוסיקה אז אני יגיע למחשב ויקליט את עצמי מנגן על פסנתר, כשיימאס לי אני אוכל לדוגמא להיזכר במשהו שמסקרן אותי לגבי עיצוב גרפי ולחפש עליו מידע באינטרנט וכן הלאה... אני שם לב שהלמידה שלי נעשית רק בשני מצבים: בהנאה-כשאני בבית ו"יש לי את כל הזמן שבעולם" והמצב השני הוא כשאני בשיעור ואז אין לי ברירה ואני צריך להישאר ללמוד. האומנם אני משתתף פעיל בשיעור אבל עדיין מסתכל על השעון כל 5 דק' בתקווה שאני אוכל לחזור להיות חופשי . הבעיה החמורה פה שזה קורה לי גם בנושאים שאני הכי אוהב והכי נמשך אליהם כל חיי. למדתי מוסיקה במשך שנתיים ולא קיבלתי תעודה מהסיבה שהציונים שלי היו גרועים, שבפועל מבחינה מעשית כל שאר הסטודנטים שלמדו איתי ידעו בוודאות שאני ברמה אחת מעליהם ולא פעם גם החמיאו לי על התוצרים שלי. וכך זה בכל התחומים שבהם אני מתעסק (אני מקווה שמותר קצת להשתחצן פה כי זה מרגיש לי פתוח). הקושי שלי הוא ליזום למידה לטווח ארוך,זה תמיד נראה לי קשה כמו לטוס לירח. כשאני לומד דברים שמהנים לי הם בד"כ קצרים וזריזים והכל "כאן ועכשיו".כשאני ניגש לספר לימוד ורואה את העובי שלו ושרשום עליו כרך א' אני מקבל סחרחורת. וככה זה בעצם בכל נושא שדורש ממני המון זמן. אף פעם לא מצליח לקצור את הפירות מהסיבה שאני אף פעם לא מצליח לגדל אותם. עצם המחשבה על הקושי גורמת לי לדחות מבלי לשים לב את הלמידה עד לרגע האחרון וזה גם מה שגורם לי להיכשל. אני לא יודע איך לבחור מאמן/ת אישי/ת. ניסיתי לבדוק לגבי אדם שבאמת יודע מה הוא עושה ומבין בתחום שלו,הגעתי למאמנת שבתחומה היא גם פסיכולוגית חינוכית. שיערתי לעצמי שהיא מנוסה בתחום אבל לא הלך לי איתה. אני מנסה לחשוב על פתרונות יצירתיים ואני לא כל כך מוצא.

מנהל פורום לקויות למידה