לקויות למידה מקצוע

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

26/06/2013 | 23:17 | מאת: מ.ו.

שלום, אני שוקלת ללמוד לקויות למידה תואר שני, ויש לי כמה שאלות ואשמח להתייעץ . האם יש צורך להכין מערכי שיעור כדי לעסוק בתחום, למשל כמו אצל מורים, שצריכים לחשוב על מערכי שיעור מעבר לשעות עבודה..? שאלה נוספת היא לגבי התפתחות מקצועית, האם יש לאן להתפתח בתחום, ולהתקדם מבחינת שכר ? כמו כן, אני יודעת שאפשר לעבוד בתור מטפלת בלקויות למידה, ואפשר גם להיות מאבחנת. השאלה שלי היא האם יש גיוון בעבודה ? למשל, לדעתי למורים אין גיוון, כי הם מלמדים את אותו החומר כל השנים. שאלות אלו חשובות עבורי, כי אני צריכה להחליט האם זה התחום שמתאים לי..

לקריאה נוספת והעמקה
27/06/2013 | 23:35 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

לילה טוב, אתחיל מהסוף: להשקפתי, הדרך היחידה לבחון התאמה למקצוע הוא מדד האור בעיניים, כלומר עד כמה באמת קיימת שם תשוקה ועניין. אם את מחפשת למידה לצורכי כסף וקידום תחילה, בחרי בתחום אחר. תחום לקויות למידה ואבחון הם תחומים נרחבים ומשתנים. הגיוון קיים בין אדם לאדם, וכן בדרכי עבודה, המותאמות אחרת לכל מטופל או מאובחן. האם צריך להתכונן? תמיד!!! אם אינך רוצה להשקיע בהכנה, את למעשה, פוגעת במטופלים או הלקוחות שלך. טיפול דורש חשיבה יצירתית , ובכלל זה התאמה לצרכים שונים של אנשים שונים. יש צורך להכין חומרים, להתגמש, לבנות תוכניות טיפול משתנות, ובקיצור - לעבוד. בברכה אלמוג

28/06/2013 | 00:48 | מאת: מ.ו.

תודה רבה על המענה, השיקול המרכזי שלי בבחירת מקצוע הוא מידת העינין בתחום, אבל כן חשוב לי שתיהיה אפשרות להתפתחות מקצועית..ולכן שאלתי האם יש לאן להתפתח בתחום הזה. בנוסף לכך, אני מבינה שצריך להתכונן, ובעיניי זה חיסרון, כי מדובר בשעות עבודה ללא תשלום. האם בניית תכניות וכתיבת דוחות .. זה נעשה מחוץ לשעות עבודה ?

17/07/2013 | 08:57 | מאת: קרן

את יכולה להיות מאבחנת או מורה להוראה מתקנת. מאבחנת- לא מכינים מערכי שיעור. את מעבירה אבחון. מה שכן, את צריכה לחשוב מראש באיזה כלים את משתמשת בכל אבחון, בהתאם לילד. החלק הזה הוא לא הרבה עבודה בכל מקרה... עיקר העבודה זה האבחון עצמו והכתיבה שלו. מבחינת שכר- אם את עובדת כשכירה את מתחילה בד"כ בשכר נמוך, אבל זה יכול לעלות. את יכולה להתפתח - להיות מנהלת מרכז למידה, מדריכה וכו'. אני לא בטוחה לגבי השכר במקרה הזה. בתור עצמאית השכר גבוה יותר אבל תלוי כמה לקוחות יש לך... אם תהיי מבוקשת אז יהיו לך יותר לקוחות והשכר בהתאם. מבחינת גיוון- אני כרגע דיי בהתחלה כך שאינני יכולה לענות. ממה שדיברתי עם חברים, מדובר במקצוע שוחק, כך שאם את עובדת רק במקצוע הזה במשרה מלאה, זה אכן שוחק למדי. לכן אני משלבת את זה עם הוראה, מה גם שאני אוהבת ללמד (בכיתה, לא פרטני). אגב, לגבי מורים- אם את מלמדת אחד על אחד באמת אין גיוון. מאידך, אם את מלמדת בכיתה- האינטראקציה עם התלמידים היא דינמית וזה מה שמעניין במקצוע. בבנוסף, זה תלוי במקצוע. אני למשל מורה לאנגלית וכן יש אצלי גיוון, החומרים משתנים, כל פעם יש טקסט אחר, יש כיתות ברמות שונות, ספרי הלימוד משתנים וכו'... זה מעניין ודינמי. בנוסף, גם כשאני מלמדת את אותו החומר, ההבנה שלי את החומר מתעמקת ומתחדדת כל הזמן. מקווה שעזרתי, אם יש לך שאלות נוספות את מוזמנת. בהצלחה!

מנהל פורום לקויות למידה