פנייה לאבחון/ הוראה מתקנת בעצת המחנכת

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

02/05/2013 | 22:52 | מאת: ש

שלום, הורים רבים מקבלים דרישה ממחנכת בנם/ביתם לגבי פנייה לעזרה מהנ"ל עקב בעיה פעוטה בנושא מסויים שגילתה אצלו וטוענת שאי טיפול בבעיה יגרום לבעיות יותר גדולות בעתיד. האם ההורים צריכים לקבל זאת ללא עוררין? מתי להתייחס לדרישה של המורה כרצינית ומתי לנסות לבדוק אם הבעיה נפתרת בהמשך עם הבשלות של התלמיד?

לקריאה נוספת והעמקה
04/05/2013 | 23:28 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

לילה טוב, ראשית, חבל שלא ציינת את שימך, וכן את הסיבה המפורשת לפנייה. מה פירוש הורים רבים? ועוד יותר מכך כיצד תגדיר "בעייה פעוטה"? העובדות הן, שבמקרה של קיום ליקוי למידה או הפרעת קשב שאינה מטופלת, אכן הבעיה וגרורותיה עלולות ועשויות לפגוע פגיעה משמעותית בילד או הנער בכל תחומי החיים ובהחלט לא בתחום הלמידה לבדו. אין צורך לקבל שום דבר ללא עוררין. הצורך הוא לבדוק. אין לבית הספר אינטרס לקבוא שתלמיד מסויים הוא לקוי למידה או קשב. שו, לא ברור לי כלל המשפט הפותח את הודעה זו "פנייה לעזרה מהנ"ל", אך בתור אשת מקצוע בהחלט אמליץ על בדיקה יסודית של טענות או פניות המורים ובית הספר, ודאת על מנת לסייע לילדים לעשות ולהרגיש טוב יותר. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה