אבחון דידקטי, לימודי תעודה או תואר?
דיון מתוך פורום לקויות למידה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום.. אני עושה כרגע הסבה לחינוך מיוחד ובהמשך מעוניין להיות מאבחן דידקטי. ראיתי שיש מקומות שמקבלים בהם תעודה (כמו ניצן) ומקומות שבהם מקבלים תואר. מה ההבדל והאם מישהו עם תעודה יכול להיות מאבחן דידקטי או חייב תואר? כמו כן, מה ההבדל בין תואר שני לליקויי למידה לבין תואר שני באבחון דידקטי? תודה רבה:)
בן, ערב טוב, ההבדל בין תעודה ותואר, הוא הקף הלימודים ועומק ההתמחות. כמובן, שלימודי תואר מקיפים יותר ועוסקים בסוגיות אבחון וטיפול באופן רחב ומקצועי יותר. עם זאת, הוצאת תעודת מאבחן מאפשרת מקצועית לעסוק באבחון דידקטי. המגמה כיום הינה ליצור שינוי בקהל המאבחנים, כאשר האבחון המקצועי יערך בסופו של דבר אך ורק על ידי מאבחנים בעלי תואר שניובעלי תואר, כאשר התעודה המצומצמת כבר לא תספק. בברכה אלמוג