אבחון בכיתה י'

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

05/09/2012 | 22:08 | מאת: רונית

שלום אלמוג, אודה על עזרתך. בני בן ה 15.5 עשה אבחון פסיכודידקטי לפני כשנתייםץ קיבל הקלות של תוספת זמן, הקראת מבחן , מילונית באנגלית, דף נוסחאות במ"מ. יש מקצוע אחד שקיבל אישור למבחן מותאם ולגבי שאר מקצועות רבי המלל רשמה המאבחנת כי יש לבדוק זאת. בני עלה לכיתה י' והתקבלה בקשה מיועצת בית הספר לפנות למאבחנת לקבלת המלצות ברורות. לדברי המאבחנת על בית הספר לבדוק האם התלמיד אכן זקוק למבחן מותאם והיא לא יכולה לרשום זאת. כמו כן, ישנם מצבים שיכולים רק להזיק לתלמיד אם יקבל מבחן מותאם. איני מבינה בנושאים הללו. רוצה לעזור לבני. מה עלי לעשות בנקודה זו? אודה לך מאד על הכוונתך

לקריאה נוספת והעמקה
06/09/2012 | 19:32 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

רונית, ערב טוב, בנך, אם אינני טועה, עלה לכיתה י? בכיתה זו מתחילים הילדים להיבחן בבחינות הבגרות. על מנת לבחון באמת אילו התאמות היבחנות מתאימות לילד חשוב לנסות און בפועל בכיתה. מדובר כאן על יעילות של בחינה בעלפה, או צמצום חומר. על המורה המקצועי לבחון את בנך פעמיים, פעם בכתב ופעם בעלפה - אותה בחינה בדיוק תוך בחינה של הפרשי הרמות בין שני המבחנים. אם הפער משמעותי הוא תומך בהמלצה לבחינה מותאמת ויסייע למאבחנת לבסס המלצה כזו. פני ליועצת השכבה ובקשי את עזרתה בהתגייסות המורים המקצועיים. לאחר מכן פני למאבחנת עם המלצות המורים לשם עדכון האבחון. הצלחה רבה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה