דיסקלקוליה אהובתי, לא פשוט לעוף בחלל חסר משמעות.

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

25/03/2012 | 16:23 | מאת: נעה

אני בת 21 ואובחנתי ממש היום כסובלת מדיסקלקוליה. האם מישהו יודע מה הן ההקלות המגיעות לי? מעוניינת לגשת לבחינה פסיכומטרית בדצמבר 2012 וכמו כן אני כרגע בקורס מתמטיקה 3 יחידות כדי להשלים את הבגרות הזאת שחסרה לי בכדי להתקבל לאוניברסיטה. האם אני חייבת לעשות את הבגרות במתמטיקה למרות העובדה שאובחנתי בדיסקלקוליה? תודה מראש!

לקריאה נוספת והעמקה
28/03/2012 | 11:33 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

בוקר טוב, האבחון המאוחר יקשה מאוד לקבל הכרה במרכז הארצי לשם התאמות בבחינה הפסיכומטרית. בנוגע למשרד החינוך המצב טוב יותר... עם הגשת האבחון לועדת חריגים את זכאית לגשת לבחינה מותאמת. כלומר , צמצום שאלות הבחינה ( 3 שאלות במקום 4 ) לאיזה חוג את מבקשת להתקבל? כמה יחידות בגרות מאושרות יש לך כעת ללא מתמטיקה? יכול להיות שיש פיתרון יצירתי... השיבי לי ונמשיך משם. בברכה אלמוג

28/03/2012 | 23:27 | מאת: נעה

היו אבחונים רבים שקדמו לאבחון העדכני, בכולם ציינו שיש לי בעיה חמורה עם מתמטיקה והמליצו על אבחון ספציפי שמשום מה לא נעשה, כנראה נפל בין הכסאות, לכן אני חושבת שכן יתנו לי את המחשבון למבחן הפסיכומטרי - יש מספר הוכחות שהבעיה במתמטיקה היא לא חדשה. את המבחן המותאם במתמטיקה קיבלתי כבר בתיכון, והחלטתי לנסות לעמוד במבחן היות וכבר נרשמתי... אעשה את מה שאני יכולה ואשתדל להתכונן הכי טוב שאוכל. חוץ ממתמטיקה אני משלימה עכשיו גם לשון וחוץ מזה יש לי הכל, בין היתר בגרות בספרות מורחב (5 יח''ל) אנגלית 05 יח''ל) ואומנות (5 יח''ל) הציונים שלי ממוצעים, אין לי מאיות ולרוב הציוני עומדים בין 60-80... אני רוצה מאוד ללמוד מדעי ההתנהגות באקדמית ת''א יפו. תודה רבה :)

מנהל פורום לקויות למידה