ייעוץ/כיוון

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

26/02/2012 | 18:34 | מאת: שלי

הי, אני אמא לילד מקסים בן שבע וקצת..היום לומד בכיתה א? (נשאר שנה נוספת בגן כיוון שמבחינה רגשית לא היה בשל לעלות שנה שעברה). הוא חברותי מאוד ונראה שחברים וכדורגל מעיינים אותו יותר מאשר ללמוד בכיתה. הוא אינו אוהב קריאה ומתקשה מעט. הוא לא בקבוצת הילדים החלשים ביותר ולכן בית הספר אינו מממן מורה להוראה מתקנת. לדעת המורה יש לו בעיה להתרכז במשימות בכיתה (מחפש לצאת לשירותים כל רבע שעה, מתעסק בכל דבר שלא קשור למשימה הספציפית (בדרך כלל הקשורה לקריאה). חשוב לי לציין שבגן שלחתי אותו לאבחון כיוון שהיתה לו בעיה להחזיק את העיפרון +קשב וריכוז. באבחון לא נמצו בעיות קשב וריכוז בנוגע להחזקת העיפרון טופל בריפוי ועיסוק. בני לא סקרן לדעת דברים חדשים ומאבד עניין מאוד מהר מדברים שלא מענייינים אותו או מקשים עליו. אני מעט מתוסכלת ומבולבלת... מה לעשות? האם להתחיל לקחת שיעורים ממורה מתקנת? אם כן, אשמח לקבל המלצות בנוגע למורה מתקנת באיזור בקעת אונו. האם לבצע אבחון נוסף? אודה לעזרתך

לקריאה נוספת והעמקה
02/03/2012 | 19:46 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, ראשית אומר לך , כי אם היית מספרת לי שהילד מעוניין ללמוד ולשקוד יותר ממשחק וחברים, הייתי מודאגת מאוד. מעבר לכך יש לבדור האם קיימים קשיים ספציפיים והיכן. מה אומרים המורים? האם הילד מסוגל להתמודד עם מטלות בכיתה או בבית בעצמו? לפני הוראה מתקנת דרוש אבחון רב תחומי מסודר. האם התקיים אבחון כזה? מהן מסקנותיו? נסי להשיב על שאלותיי ונמשיך משם... בברכה אלמוג

05/03/2012 | 12:14 | מאת: שלי

המורה רואה קושי להתרכז במשימות הניתנות בכיתה. טוענת שלאחר מספר דקות מאבד את הריכוז ומתעסק בדברים אחרים. המורה מרגישה שיש צורך לאסוף אותו בכל פעם מחדש. בבית הוא לא ממהר לבוא ולשבת איתי יחד על השיעורים, פחות אוהב קריאה ויותר מתחבר בחשבון (נראה שיותר קל לו)אך מצליח להבין את החומר ולעבוד לבד. איני יודעת מה זה אבחון רב תחומי ולכן מניחה שלא עבר אותו. בdi טרום חוב נשלח לאבחון עקב החזקת עיפרון לא תקינה וקשב וריכוז. לא אובחן בבעית קשב ובבעית החזקת העיפון טיפלתי בריפוי ועיסוק. תודה

מנהל פורום לקויות למידה