ילד בן 11 לא אוהב ללמוד
דיון מתוך פורום לקויות למידה
בני בן ה- 11 לא אוהב ללמוד, מרצונו לא יעשה דבר למען הלימודים כל היום מתעסק במחשב - לקום מהמחשב בשבילו זה עונש. הילד לא מופנם בזמן האחרון קורא בכל רם מה שבהתחלה סרב לעשות. לא משתתף בשיעורים מכין שיעורי בית רק שאני האם יושבת איתו. כשמקבל עבודה בקריאה הבנת הנקרא לא מתעמק בקריאה אלא מרפרף ובהתאם התוצאות. המורים אומרים שהוא מתקדם אך צריך להשתתף יותר בשיעורים. מה יש לעשות בכדי לגרום לו להתקדם ולרצות ללכת ללמוד
שבת שלום, אתחיל באמירה כללית מנחמת: אני לא מכירה הרבה ילדים שאוהבים ללמוד. כך שהמטרה כאן לא צריכה להיות הפיכת בנך ללומד להוט, אלא הבטחה כי יהיו לו את כל הכלים לשם למידה מוצלחת. הייתי בודקת כמה תחומים: א. אסטרטגיות למידה. האם הילד יודע ללמוד? האם הוא יודע כיצד לגשת לטקסט, להשיב על שאלה עיונית, לערוך השוואה... האם מישהו בבית הספר או מיחוצה לו לימד אותו אסטרטגיות ארגון זמן, הכנה למבחן או פעולות יומיות בהכנת שיעורי בית? ב. בהתייעצות עם המורים בכיתה חשוב לבדוק האם קיימים פערים בין ההבנה בעלפה לכתב. חשוב לברר אילו מקצועות יותר מעניינים את בנך, ולהבדיל - היכן קשה לו. חשוב להבין כי הימנהות מלמידה מקורה בקושי. חשוב לזהות ולבדוק. יתכן ויש מקום לקיומו של אבחון מסודר, אשר יצייר מפה של חוזקות וקשיים, ויאפשר לטפח נקודות חוזק ולעקוף את הכאב. בברכה אלמוג
סמדר אני לא מכירה את בנך אבל בתי בת 9 הויא גם מעדיפה מחשב על פני לימודים ובשבילה שיעורים זה עונש היא עשתה אבחון דידקטי וזה עזר לנו מאוד ,הייתי מציעה לך לשאול אותו באיזה מקועות קשה לו ואילו מקועות הוא אוהב וקל לו וגם ממליצה על אבחון דידקטי זה אבחון של קושי בלימודים שיכול לעזור לבנך ולתת לו הקלות ועזרה בלימודים. בהצלחה
התאמות היבחנות אינה פיתרון, אלא דרך ושלב לשם בניית תוכנית עבודה מוצלחת ללמידה.שילוב של אבחון, בניית תוכנית עבודה מקצועית ולעתים גם תמיכה רגשית משקמת הוא השילוב המבטיח ביותר הצלחה. בברכה אלמוג