שני מבחנים עם תוצאות שונות?

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

04/12/2011 | 02:17 | מאת: הדס

שלום, בשנת 2003 עשיתי אבחון אצל פסיכולוגית חינוכית מומחית, שם נקבע כי תפקדתי באבחון ברמה שכלית כללית בתחום הגבוה של הנורמה, ללא פער משמעותי בין התחום המילולי לביצועי. נכתב כי מאידך, קיימים פערים בין תתי המבחנים המעידים על יכולת חשיבה מילולית מעולה ביותר, אשר אינה באה לידי ביטוי(בשל מיני סיבות). בשנת 2008 עשיתי אבחון דידקטי וממצאיו להלן: תוצאות האבחון מעידות על קיומו של פוטנציאל אינטלקטואלי ברמה גבוהה ביותר, הבא לידי ביטוי ביכולת החשיבה הלוגית- אנליטית בחומר צורני, משזוכה בתוספת זמן. שאלותיי הן: מהו למעשה ההבדל בין תפקוד ברמה הגבוהה של הנורמה לבין יכולת אינטלקטואלית גבוהה ביותר? מה משמעותו של הראשון מבחינת טווח מנת המשכל? האם התוצאות של שני האבחונים עולות בקנה אחד?

לקריאה נוספת והעמקה
05/12/2011 | 20:00 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, תוצאות שני האבונים זהות. הם מתארים את אותה תופעה במילים שונות. לא מדובר במנת משכל , אלא בתפקוד בתחום מסויים בשוואה לבני גילך ולרמת השכלה, אוצר מילים וידע עולם המתאימים לסביבתך. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה