הכוונה לגבי סוג אבחון/טיפול רצוי

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

03/01/2011 | 10:34 | מאת: יעל כהן

בני בן 9 תלמיד כיתה ג. השנה החליפו לו מחנכת שהיא מאוד קשה, הן מבחינת דרישות והן מבחינת הפנייה לילדים. בשנים הקודמות היה תלמיד מעולה, ללא בעיות.השנה יש ירידה בציונים והילד מתלונן כי קשה לו. כותב בשגיאות כתיב נוראיות ומבקש עזרה. יש רגרסיה רגשית וקוגנטיבית.המחנכת מהשנה שעברה המיטיבה להכירו אומרת שלדעתה אולי יש לקות למידה שהוראה מתקנת עשויה לעזור ושלדעתה הבעיות הרגשיות תעלמנה ביחד עם פתרון הקושי הלימודי. הילד סובל השנה מסיוטי לילה ואורטיקריה ללא סיבה נראית לעין, למעט לחץ רגשי. אינו אוהב ללכת לביה"ס וסובל מאוד. ביקשתי אבחון קשב וריכוז דרך קופ"ח אך מסתבר שעד שיגיע תורו תסתיים שנת הלימודים. הבנתי שאני זכאית לאבחון אחד דרך מכון פרטי או טובה או BRC איני יודעת מה מתאים לבני. כיצד אוכל לדעת לאיזה אבחון לקחת אותו (אפילו פרטי) ולזרז את ענין העזרה שאוכל לתת לו.אודה על תשובה והמלצה (האם כדאי לפנות לנוירולוג? - גם שם התורים מאוד רחוקים). אני רואה את הילד שלי סובל מאוד ורוצה לעזור לו במהירה. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
03/01/2011 | 10:37 | מאת: יעל כהן

ברצוני להוסיף כי בשנה שעברה היה עצמאי מאוד בנושא שיעורי בית והתארגנות והשנה לא וכי אהב מאוד ללכת לביה"ס בשנתיים הקודמות.הילד חש שהמורה שמה סטיגמה עליו ואינה מכירה אותו.

11/01/2011 | 10:30 | מאת: עדי

046211402

12/01/2011 | 17:43 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, על פי דברייך אני ממליצה לטפל תחילה בפן הריגשי. אימון אישי או תמיכה פסיכולוגית על מנת לברר מה מלחיץ ומפחיד כל כך. בנוסף הייתי פונה לאבחון רב תחומי, אשר יוכל להצביע על לקויות למידה ותפקודים פסיכולוגים חברתיים הקשורים אליה. הרבה הצלחה! אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה