עזרה סוג של אבחון

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

21/09/2010 | 11:46 | מאת: גל

שלום! יש לי ילד בכיתה ד בן 9 בתחילת דרכו בכיתה א שמתי לב לקושי בשליפת מספרים מ-5 הערתי למורה היא בדקה ואכן צדקתי היא הנחתה אותי איך לתרגל בכיתה ג בשיחה עם מחנכת חדשה על הלימודים ראינו שיש קצת קושי בלימודים בביה"ס עם היועץ ישר הפנו לאבחון פסיכודידקטי בלי להכיר את הילד אוטומטית הם מפנים הציונים של הילד היו טובים כל אותו זמן אבחון לא נעשה מכיון שאנו חוששים קראנו שזה נכנס לתיק האישי וראינו שהילד בסדר השנה כיתה ד יש קושי במיוחד בחשבון עברו לתוכנית לימודים חדשה עבודה יותר באופן עצמאי אנחנו רוצים לעשות אבחון בלי לערב את ביה"ס מכיון שיש המון מכונים על איזה אבחון עלינו לבדוק תודה

לקריאה נוספת והעמקה
21/09/2010 | 23:17 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

לילה טוב, אני זקוקה למספר הבהרות - נדמה לי כי אתם חוששים מסטיגמה או אין לכם ביטחון בבית הספר? שיתוף הפעולה של ההורים עם בית הספר הוא קריטי. בנכם לא יוכל להצליח ללא עבודה משותפת כזו. מה קרה לאבחון הקודם? מהם הממצאים? מדוע לא נבנית תוכנית עבודה על פיו? אין קשר בין ציונים טובים להימצאות ליקויי למידה. ליקוי למידה אינו מחלה או גנאי ויש לטפל בו כדי לשפר את תפקודי הילד ותחושותיו. ודאי שהאבחון נכנס לתיק האישי, אך לא לשם פגיעה אלא כדי לסייע לילד. ניתן לערוך אבחון במכון פרטי, אך מה הטעם אם לא ישמש ככלי עבודה בבית הספר? האבחון הוא אבחון רב תחומי, אלא שכבר בוצע כזה. מדוע דרוש אבחון נוסף? נסה להסביר לי את הקושי ונמשיך משם. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה