ילד חולמני

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

04/07/2010 | 21:41 | מאת: נ

ערב טוב, בננו בן חמש, ילד מוכשר מאוד - הרבה מעל הממוצע לגילו, אך "חולם" הרבה פעמים. כבר כשהתחיל ללכת, נפל הרבה כאילו לא שם לב למכשולים בדרך, ורק רצה להגשים את המטרה. יש לו עולם דימיון עשיר מגיל צעיר מאוד,עולם זה מעסיק אותו המון - עם זאת הוא ילד חברותי. החולמנות באה לידי ביטוי בעיקר, כאשר קוראים לו והוא לא עונה (אלא אם מתקרבים ופונים ישירות אליו), במקרים שמבקשים ממנו לבצע מספר פעולות (במצבים כאלה הוא יחלום באמצע), וכן קשה לו למצוא דברים שאיבד. נראה כאילו הוא חושב על המון דברים בו זמנית, כאשר הוא משחק הוא בונה דברים מדהימים, שבבסיסם עומד הדימיון. התופעות הנ"ל מורגשות בגן - קוראים לו לבצע פעולות והוא לא שומע כי הוא מרוכז במחשבותיו. אבל לרוב, הוא פעיל ומשתתף בזמן הריכוזים (נציין שהוא גמר גן טרום חובה, שבו הריכוזים היו מעל לחצי שעה בכל פעם). בבדיקת E.E.G שנעשתה לו בגיל שנתיים וחצי הכל נמצא תקין (הופנה ע"י נוירולוג ילדים, לאחר שלא הבחין בכל בעיה), בדיקה כזאת נוספת נעשתה שנית לפני חצי שנה ( לאור תלונותינו, הופנה ע"י רופא הילדים) ולהלן התוצאות: תרשים E.E.G בערנות עם גירוי HA-PHOTIC מושפע פעילות ארטיקטואלית. פעילות הרקע תקינה לגיל הנבדק. האטה דיסינכרונית קדמית אינטרמיטנטית בלתי קבועה יכולה להתאים לארטיפקט או דיספונקציה מקומית. תופעה זו שכילה במקרים עם הפרעות קשב וריכוז. לא נקלטה פעילות אפילפטיפורמית. אם קיים חשד קליני לפתולוגיה זו מומלץ לבצע תרשים בחסך שינה. האם יש סיבה לדאוג? האם כדאי לפנות לבדיקה נוספת? תודה על האפשרות לשאול, בברכה נ

לקריאה נוספת והעמקה
04/07/2010 | 23:04 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

לילה טוב, אמא יקרה, אין כל סיבה לדאגה. יש לך בן מקסים ומוכשר. חשוב לת לו לגדול ולהתפתח בקצב שלו. סביר להניח כי יש לו הפרעת קשב כזו או אחרת. אז מה? יד על הדופק היא דבר חשוב ביותר, אבל לא יותר מכך. הילד עבר כבר יותר מדי בדיקות ואבחונים. הניחו לו. הרבה הצלחה בברכה אלמוג

05/07/2010 | 17:30 | מאת: אור

הבדיקה. אנחנו כאן לא רופאים, גם לא טכנאי EEG, ועל כן אין לנו ידע מספיק לפרש את ממצאי הבדיקה. בכלל, אני חושבת שהרופא חייב היה להסביר לכם את התוצאות. אם הוא לא עשה זאת מיוזמתו, גשי אליו. חשוב שתדעו מה משמעות התוצאות כך שהילד יקבל את הסיוע המספיק, וכן לדעת האם יש קשר בין ההתנהגות שהוא מראה בגן לבין התוצאות. אם לא, אזי יש לפנות לבירור כיוונים אחרים. בכל מקרה לא מאבחנים ADD בגיל כזה, ולא נותנים ריטלין.

12/07/2010 | 21:49 | מאת: יונה

עם כל הכבוד, אינך בעלת סמכות רפואית כדי לדעת איך להתייחס לתוצאות הבדיקה הרפואית שהשואלת רשמה כאן. נראה לי שהרופאים שבדקו אותו, הם אלו שצריכים להחליט אם יש צורך בבדיקות נוספות אחרות, אם בכלל לא, או שלהניח לו ולעקוב.

14/02/2011 | 14:38 | מאת: קורל

רציתי לקבל מעט פרטים על נושא של חולמניות. יש לי ילדה בת 14 מוכשרת מאוד בכל תחום אומנותי בעלת שמיעה אבסולוטית וידיי זהב וכישרון לשפות בלתי מוסבר חשוב מאוד לציין שהילדה עברה דברים לא פשוטים בכלל במהלך חייה מצב כלכלי עגום התעללות מינית שנמשכה במשך שנה וכד' . אך אני נתקלת במצב מאוד מדאיג היועצת שלה מכנה את המצב "התנתקות" זאת אומרת יש לה את היכולת להתנתק מהסביבה לגמרי יש לידה את הרעש הכי גדול היא בשלה. בהתחלה נבהלתי מאוד כי היא יכולה להישאר במצב במשך חצי שעה או יותר. זה מתבטא בכך שהיא מטה את הראש הצידה בפה מעט פעור עיניים ריקות ומדי פעם יש או עיוותים או חיוכים לא מוסברים והיא לא זוכרת שום דבר. חשוב להוסיף כי היא סובלת מבעיות זיכרון כרוניות ומקיצוניות בלתי מוסברת הכיא יכולה להיות עצובה מאוד ומיד אח"F שמחה כל כך והיא לא יודעת להסביר את המהפך מהה אני עושה ??? היא ילדה נורא מיוחדת שומעת שירים מיוחדים כל עולמה זה שירים מן העבר היא קמה איתם הולכת לישון איתם מדברת איתם היא ילדה נוראא חולמנית ... האם היא צריכה לקבל טיפול ?

מנהל פורום לקויות למידה