איטיות במבחנים
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלום, אני תלמידת י"ב. תמיד הייתה לי בעיה של איטיות במבחנים, ותמיד נזקקתי לתוספת זמן (המקנה לי, לאחר שאובחנתי כ-25% תוספת). לאחרונה אני שמה לב שאפילו יחד עם תוספת הזמן, אני מתקשה מאוד לסיים את המבחנים בזמן, ואני נדרשת לזמן רב נוסף מעבר לתוספת. הבעיה היא שאני מגיעה למצב שאני עושה מבחנים (במידה והמורים מתחשבים ונותנים לי זמן נוסף) כמעט כפול מהזמן שהם אמורים להיעשות. אובחנתי, וגם סביבתי (מורי, חברי, משפחתי) תופסים אותי כנערה נבונה, בעלת כושר ביטוי טוב, יכולת קליטה והבנה ברמה גבוה. ואכן גם הציונים שלי בבית הספר הם גבוהים מאוד ברוב הזמן. בזמן מבחנים אני תמיד לחוצה להספיק לענות על כל השאלות כמה שיותר טוב, וכשאני מגיעה למצב שלא הספקתי, אני חשה תסכול עז. אני יודעת שאני עושה מבחנים בזמן מופרז ובלתי הגיוני, וחשה אי נוחות ואי נעימות מזה, ברמה שזה כבר ממש מציק לי. אני מרגישה שכל המאמצים שאני משקיעה כדי לענות במהירות על השאלות- אינם משתלמים. כיוון שהבעיה הזו מעיקה עלי, רציתי לדעת אם יש דרך טיפול בה, ומאילו סיבות יכולה לנבוע האיטיות הזו? גם בחיים עצמם אני מרגישה איטית בתחומים רבים, למרות הקליטה המהירה שלי- הפעולות שאני מבצעת איטיות. אשמח אם תתייחסי לבעיתי, ותציעי דרכי פיתרון יעילות... תודה
דנה בוקר טוב, על מנת לענות לך ברצינות חשוב מאוד לדעת עוד פרטים על האבחון שלך. עד אז אוכל להציע שתי דרכים להתמודדות: א. פנייה למאבחן בבקשה לתת לך תוספת זמן מקסימאלית, כלומר 33% . ב. לימוד אסטרטגיות למידה וניהול זמן. יכול להיות שחלק מן הקושי הוא ארגוני. במקרה זה אסטרטגיות למידה נכונות יכולות לעזור. בברכה אלמוג
תודה על ההתייחסות. פנייה למאבחן תדרוש איבחון נוסף? כמו כן, היא עשויה לקחת זמן רב? הבעיה היא שאני נמצאת כרגע ברצף שך מגנים ובגרויות, כך שאני לא בטוחה עד כמה בקשה כזו לתוספת זמן תהיה רלוונטית... אילו פרטים נוספים על האבחון שלי עשויים להית רלוונטיים לבעיה שציינתי? במידה וארשום לך אותם (בהודעה פרטית) אודה לך מאוד אם תוכלי להתייחס אליהם למציאת פיתרון לבעייתי. שוב תודה לך