אבחון רב תחומי לילד בכיתה א

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

30/04/2009 | 19:17 | מאת: יהודית

נאוה שלום, בתשובה לשאלותייך מדובר בילד עם בעיית קשב וריכוז ולקויות למידה שעדיין לא אובחנו. יש לי אבחון מהגן שלא מציין מהם הלקויות ומכיון שהוא אובחן נאמר לי שהאבחון תקף ל-3 שנים. אני מעוניינת כיום באבחון מדוייק וכמובן שהוא צריך לקבל הוראה מתקנת ואולי דברים נוספים ודרישות בית הספר הן איבחון פסיכודידקטי. על כן אודה לך מאוד אם תפני אותי לאדם המתאים באזור תל אביב

לקריאה נוספת והעמקה
01/05/2009 | 09:49 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

יהודית בוקר טוב, אבחון לילד בגן הוא מוקדם ומיותר. אין אפשרות לראות בו ממצאים ממשיים. גם בכיתה א לפני רכישת יסודות הקריאה והכתיבה אין כל הצדקה לאבחון זה. כאשר מתגלים קשיים, חשוב לעבוד בתחומי ההוראה המתקנת ורכישת אסטרטגיות למידה. מחובת בית הספר להוציא אבחון מטעמו ולספק לבנך שעות שילוב. על סמך מה דורש בית הספר אבחון? הילד עוד לא התחיל ללמוד... אם יש צורך בקלינאית תקשורת, בסיוע בקריאה או מיומנויות כתיבה, יש לעשות זאת במסגרת בית הספר ואולי מעט מאוד מחוצה לו. בית הספר מועל בתפקידו בהתנערותו מאחריות לטיפול. פני ליועצת ופסיכולוג בית הספר ודרשי מה שמגיע לכם על פי חוק. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה