לימודי חשבון

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

24/07/2008 | 14:37 | מאת: דני

שלום, רציתי להתייעץ בקשר לבת שלי שהיא עולה לכיתה ט. יש בעיה בפיתרון בעיות מילוליות בחשבון - תרגילים היא מבינה טוב ופותרת. לגבי בעיות מילוליות - למשל בעיות חשוב דרך זמן מהירות שדורשות יותר משלב אחד היא לא מצליחה באף בעיה - להערכתי אין לה יכולת תיכנון לכמה שלבים קדימה -היא מנסה מיד לכתוב משהו עוד לפני שקראה את כל השאלה ומה שואלים .- גם אין יכולת הפנמה - אחרי שפתרנו איתה המון דוגמאות.. אני ישבתי איתה בעיה בעיה עשרות - הבת שלי הגדולה ב כיתה יב המשיכה בזה - יש לה גם סטודנט מהנדס שיעזור כמורה בכסף - וגם הוא די התייאש. מזמן שהיתה קטנה ראינו שיש בעיות קשב וריכוז - ליקויי למידה למינהם והצלחנו יחסית להתגבר על זה דרך ישיבה איתה לאורך זמן והרבה סבלנות - סך הכל ציוניה טובים - ממוצע 80 פלוס - להערכתי בבית הספר לא הרגישו בבעיה. אבל עכשיו עוברים לכיתה יותר גבוהה שמתמטיקה תדרוש בעיקר בעיות מילוליות . האם יש פיתרון לכיוון הזה - איך מפתחים יכולת פיתרון בעיות בשלבים - יכולת תכנונית קדימה - כמו נניח בשחמט שנדרש לתכנן מהלכים. מה אתם ממליצים בתודה

לקריאה נוספת והעמקה
24/07/2008 | 14:50 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

צהריים טובים, ראשית חשוב לשאול האם לבתך אבחון מסודר, ואם כן, מה המלצותיו בתחום החשבון? אם לא, קיומו של אבחון בהקדם הוא הצעד הראשון. בשלב השני על פי המלצות האבחון יש לעבוד בהוראה מתקנת ואסטרטגיות למידה. במקרה זה לא סטודנט, אלא מורה מוסמך להוראה של ליקויי למידה. לסטודנט או מורה רגיל אין כלים להתמודד עם הקושי. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה