סיפוק פרטים נוספים
דיון מתוך פורום לקויות למידה
הי אלמוג, אז כך, לימדתי אנגלית בבית יסודי, שנה בקרן קרב ושלוש שנים במשרד החינוך. לא הצלחתי להשתחל למערכת ולקבל קביעות. ברוב ייאושי התחלתי לעבוד באופן פרטי בביתי כמורה לאנלית בשעורים ליחידים וקבוצות קטנות. בנוסף לימדתי גם חשבון והכנה לכיתה א'. העסק פרח בשלב מסוים והגעתי להכנסות יפות. אך עם הזמן חלה דעיכה ובעת לידתי הראשונה מצאתי את עצמי כמעט ללא עבודה. לגבי עבודה, כיום אני מתלבטת, אם לנסות ולחזור למשרד החינוך כדי שתהיה לי איזושהי הכנסה מסודרת, האם בכלל כדאי לחזור מבחינת תנאים? אם כבר לחזור, אז הייתי רוצה ללמד אנגלית לכיתות א-ד בשלב הראשוני. מצד שני, יש לי חזון להיות עצמאית ולהקים מרכז למידה משל עצמי לילדים ומבוגרים. אך חסרים לי הרבה פרטים איך וכיצד לעשות זאת, בנוסף הנני מטופלת בתינוק ומתכננת לפחות עוד שניים בחמש השנים הקרובות. כעקרון, בבית בניתי מרכז למידה קטן והתנסיתי בפרסום, שיווק, גיוס לקוחות וכמובן בהוראה פרטית. כך שיש לי ידע מסוים.. מבחינת לימודים- מאוד הייתי רוצה לעסוק באבחון, האם קיים גם אבחון בשפה האנגלית? ומה לגבי אבחון דידקטי האם בכלל כדאי ללמוד את זה, תהיה לי עבודה? האם שמעת על תוכנית לאבחון כישורי למידה במכללת דוד ילין בירושלים? האם יש תואר שני שמכשיר לאבחון? מבחינת שאר נושאי הלימוד, הייתי מעדיפה כרגע לקחת קורסים ולהתמקצע- חשבתי על קורסים באסטרטגיות למידה, הנחית הורים באדלר, גרפולוגיה, גישור, אנגלית בשיטת הלן דורון, משהו במחשבים. זה מה שעולה בראשי כרגע אני לא פוסלת תואר שני, אם הוא יכול לקדם אותי. מקווה שהבהרתי את עצמי יותר ותוכלי לתת לי כיוון למחשבה לגבי לימודים ועבודה תודה מקרב לב על עזרתך שרון
רציתי לציין, שיש לי ידע וניסיון בלימוד אנגלית לתלמידים לקויי למידה ומהשטח למדתי הרבה. כמו כן, הנני מלמדת גם לבגרות ומבוגרים. בנוסף, הייתי רוצה לעסוק בפיתוח תוכניות לימודים. אני כותבת תרגילים באנגלית ואף חיברתי איזושהי חוברת, אני מאוד אוהבת את הנושא הזה והייתי רוצה לפתח אותו ולהוציא לאור את מה שאני כותבת ואף להשתלב במקום עבודה שעוסק בתחום. תודה לך, מחכה לתשובתך שרון
צהריים טובים, שרון יקרה, את עסוקה כעת בתחומים שונים, שכל אחד מהם יכול למלא חיים שלמים. ההתרשמות שקיבלתי היא שאת צריכה ליצור שילוב בין היותך עצמאית לשכירה, כאשר את מתקדמת ומתמקצעת וכך מגדילה את מגוון האפשרויות הן בעבודה והן בהגשמה עצמית. משרד החינוך אינו מציאה בלשון המעטה, אך הוא מספק סוג מסויים של ביטחון. תחום האבחון נראה כנכון לך, אך הוא ידרוש זמן ולמידה מקצועית מעמיקה בעיקר אם כוונתך להתמחות באבחון אנגלית. מרכז למידה - יש הבדל ענק בין לימוד ילדים בכיתות יסוד לבין עבודה עם מבוגרים. חשוב לבדוק אילו גילאים מתאימים לך, ולאילו צרכים את מסוגלת לענות בצורה האולטימטיבית. חשוב לדעת תוכניות הלימוד מתעדכנות ומשתנות ומידת המעורבות בשטח הנדרשת בהוראה בכלל וכמנהלת מרכז למידה בפרט היא רבה ומתישה. את מציגה נושאי לימוד רבים המעניינים אותך, אך התמקצעות לא יכולה להתפזר כל כך. אין כל קשר בין גישור וגרפולוגיה או התמחות באבחון אנגלית מול הנחיית הורים. כל אחד מן התחומים ראוי ורחב, אך הניסיון לעשות גם וגם וגם.... עלול לפגוע פגיעה קשה באיכות. בשורה התחתונה עצתי לך ללכת בעקבות הלב והנשמה. אלה יודעים תמיד את התשובה הנכונה. בברכה אלמוג
לגבי אבחון- ראשית, על סמך מה את אומרת שזהו תחום שנכון לי? . האם את יכולה לתת כיצד יותר הסבר לגבי אבחון באנגלית- מי ניגש לאבחון כזה ולאיזה מטרה? איפה לומדים? איפה עובדים בזה אחר כך? ומה לגבי אבחון דידקטי- האם את ממליצה? האם שמעת על התוכנית לאבחון כישורי למידה במכללת דוד ילין? לגבי עבודה - האם היית ממליצה לי כשכירה לחזור ולעבוד במשרד החינוך או להיות שכירה בכל מקום אחר? האם העבודה במשרד החינוך חשובה ללמידה ולהתמקצעות בתחום החינוך? את אומרת שצריך ללמוד הרבה מהשטח ולהתחזדש כדי לנהל מרכז למידה - כיצד יש לעשות זאת? לגבי לימודים במכון אדלר- הייתי רוצה לעסוק בייעוץ והנחיה בהדרכת הורים והתפתחות ילדים ונער. האם הלימודים האלה יקדמו אותי למטרה? וזהו תחום גם שקשור בחינוך אז אני לא רואה בזה סתירה עם עיסוקי. אני בת 36 היום עם ילדה קרוב לגיל שנה ורוצה לתכנן את הדרך ולגעת בהצלחה, מפחדת לבזבז זמן אך עם זאת מאמינה בכישוריי ויכולתי. תודה על הזמן שאת משקיעה בתשובותייך היסודיות והאנושיות. שרון