לקות למידה?

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

13/12/2006 | 18:59 | מאת: ציפורה

שלום אלמוג, אני סטודנטית בשנות השלושים לחיי. לאורך כל חיי חוויתי קשיים שהתבטאו בביצוע משימות בכלל, ומשימות לימודיות בפרט. אינני מעריכה עצמי כטפשה במיוחד - לעיתים אני חשה עצמי אפילו חכמה מאד (תמיד הייתי "תלמידה טובה" ובעלת כושר קליטה רגיש) - ואולם אני חשה כי ביצוע משימותיי הינו לעולם חלקי ביותר (מבחינה כמותית) וכי אינני מצליחה לארגן כהלכה את העשייה ואת לוח הזמנים שלי. אני מדברת על קושי הפוגם בכל תחומי חיי: תמיד אני באיחור, תמיד צריכה לעשות משהו, לעולם אינני מתפנה לדברים אחרים מפני שעלי לשמר רמה מסויימת של מוטיבציה ושל התכווננות למטרה על מנת שאוכל לשבת וללמוד (אף שבפועל, מרבית השעות מתבזבזות על 'לא ללמוד'). אינני מכירה אדם המוותר על חייו ברמה כה אינטנסיבית ומתמדת על מנת שתתאפשר לו ההתמקדות במשימה. ובנוסף, נדנדת ה'חכמה'-'טפשה' הינה מתישה במיוחד. האיטיות הקיצונית והעדר הארגון שבעשייתי גורמים לי לחוש טפשה. משימות פשוטות יחסית, דוגמת סיכום חומר או עריכת אינטגרציה בין רעיונות שונים, הינן קשות מנשוא עבורי, בלתי גמירות, ומתוקף כך - מאיימות. האם קיימת לקות למידה הממוקמת סביב תחום קשיי ההתארגנות? תודה על תשובתך, אני מאד מאד מתקשה ומתוסכלת - כבר שנים רבות, ציפורה

לקריאה נוספת והעמקה
14/12/2006 | 19:14 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ציפורה ערב טוב, התחום הראשון אותו הייתי בודקת כעת הנו תחום הפרעות הקשב. יתכן מאוש כי את מתקשה להתרכז לאורך זמן, ומכאן גם חוסר המיקוד בביצוע פעולות. באשר לאיטיות - לאחר בדיקת קשב, אם לא תימצא תשובה ניתן לפנות לאבחון דידקטי, אשר ימקד את הבעייה ויסייע בפתרונה. בברכה אלמוג

17/12/2006 | 01:04 | מאת: ציפורה

תודה רבה. אעשה כדבריך. ציפורה

מנהל פורום לקויות למידה