האם למסור אבחון למשרד החינוך

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

08/11/2006 | 08:08 | מאת: ירדן

ביתי בת כמעט 6 נמצאת בגן חובה זו השנה השניה שלה , מטופלת מגיל 4 ע"י קלינאית תקשורת בשל בעיות דיבור לאחרונה עברה ועדת שילוב שהתנתה גננת שיח בבדיקה והמלצה של רופא התפתחות. בבדיקה שבוצעה ע"י רופא התפתחות נמסר לנו כי בשל פרופיל הגדילה שלה היא כנראה תסבול בעתיד מלקויי למידה ותצטרך להעזר במרכז למידה ובמקביל כבר עכשיו זקוקה להמשך טיפול קלינאית תקשורת , ריפו בעיסוק, ותראפיה רגשית. התחלתי ככה לגשש ולשמוע דעות של אנשים עם ילדים בעלי לקויות למידה והם המליצו לי לא להעביר את הממצאים למשרד החינוך אלא לעשות הכל במסגרת פרטית כדי שהילדה לא תכנס לסטיגמה שתלווה אותה במשך שנות הלימוד. אני לא יודעת מה עדיף, הייתי רוצה לשמוע חוות דעת נוספת מה היתרונות ומה החסרונות בכל צעד אני רואה מול איניי רק את טובת ביתי ולא חשובות לי דעות קדומות מה דעתך?

לקריאה נוספת והעמקה
08/11/2006 | 19:34 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ירדן ערב טוב, מה פירוש להעביר את האבחון או המידע למשרד החינוך??? ביתך עומדת להשתלב בבית הספר. שם חשוב מאוד כל מידע לגבי אבחון או התפתחות ליקויי למידה על מנת לסייע לביתך לרכוש את דרכי הלמידה הטובות ביותר. למשרד החינוך אין יד ורגל בעניין זה. בהמשך הדרך בחטיבת הביניים המצב לא משתנה. בשלב מסויים תזדקק ביתך לאבחון מעודכן על מנת להתאים את התפקוד הלימודי לתנאים בשטח, ושוב השיח הוא בינכם לבין בית הספר בלבד. רק בשלבים מאוחרים, כאשר יש צורך בהתאמות היבחנות לקראת בחינות הבגרות חלק מועט מאוד של האישורים עובר דרך ועדת החריגים במשרד החינוך, וגם אז לא נוצרת כל סטיגמה. האם בשאלתך כיוונת לגורמים בבית הספר? לסוג מאבחנת? נסי להבהיר את שאלותייך ואשיב ברצון. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה