אבחון למבוגרים פירוט נוסף - שאלה לאלמוג

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

28/10/2006 | 16:19 | מאת: איילת

תודה על תשובתך. עלי להדגיש כי אני מאוד מצליחה בלימודי וכן בעבודתי. אין לי בעיות בהקשבה להרצאות או כתיבת עבודות מורכבות. סיימתי זה עתה תואר ראשון בהצטיינות. הבעייה מתמקדת במצבים בהם עלי לשנן חומר רב שעולה לי במאמץ ומתח רבים וגורם לי לתקופות קשות עד כדי פגיעה ביחסי עם הסובבים. אכילה או שיחות טלפון תוך כדי מקלים עלי אך לא מספיק. האם זה מצב המצריך אבחון נוירולוגי או פסיכודידקטי או אחר. איני רוצה להתחיל מיד באבחון המכוון לריטלין. אני מאוד זקוקה לתשובה כיוון שהתחילו הלימודים ואני שוב מרגישה את הקושי בריכוז תוך כדי קריאת חומר. הרבה תודה

לקריאה נוספת והעמקה
29/10/2006 | 00:04 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

איילת לילה טוב, את כותבת שסיימת תואר ראשון בהצטיינות. איני יודעת מהו תחום ההתמחות, אך ברור שלהתמודד עם חומר עיוני את יודעת, וכמו כן סביר שבנית לעצמך דרכי עקיפה על מנת להתמודד טוב יותר בלמידה. עם זאת את מציינת קושי משמעותי בשינון חומר... על בסיס נתונים אלה הייתי בוחנת לפני אבחון מספר דרכי פעולה: א. לימוד אסטרטגיות למידה - אלה יכולות לסייע משמעותית בפיענוח טקסטים עיוניים לאורך זמן ב. בחינה והבנה ממוקדת מהם ערוצי התקשורת החזקים שלך - יתכן שאינך צריכה לקרוא, אלא להקשיב. יתכן שאת זקוקה לטבלאות וצבעים ולא למילים. ג. פיתוח הדרכים שמקלות עלייך כעת - נסי להסביר לי כיצד שיחה מקלה עלייך את הריכוז, כך שנוכל לנסות לבנות לך כלי עבודה קבוע ללמידה באמצעותה או בכל דרך אחרת. מקווה שעזרתי בהצלחה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה