לאלמוג ולמבקרי פורום

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

25/04/2006 | 08:59 | מאת: ליאת L

עשיתי אבחון לפני ארבע שנים ויש לי קשיי ריכוז. בנוסף אני לא נושמת נכון ביזמן שאני קוראת בקול רם וזה מאוד מעייף אותי. הלכתי לבדיקות רפואיות לברר למה אני תשושה כל כך לאחר שאני קוראת את הטקסט ואני בריאה. הבעיה היא שאם אני לא קוראת בקול אז אני נרדמת ביזמן הלימוד כי החומר סתמי. האם יש קשר בין כל הדברים האלה ? הבעיה גם היא שמה שאני רוצה לזכור בקריאה תמיד נתפס בתת המודע שלי כסתמי ואז אני נרדמת והכל קשה לי ואני דוחה את הלימוד כל הזמן. הדחיינות הזאת גורמת לי לנזק גדול בלימודים ובמטלות הלימודיות שלי. האם יש דרכים להפוך טקסט שאני צריכה לקרוא לכזה שהוא כבר לא יהיה סתמי אלא משמעותי עבורי רגשית ?

לקריאה נוספת והעמקה
29/04/2006 | 13:26 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ליאת צהריים טובים, בתיאורך ניתן למצוא עירוב מרכיבים. חלקם נוגעים לתחום הלמידה, לקויות למידה וקשב, והאחרים מעוררים מחשבות בכיון אחר. קושי בקריאה ועיבוד חומר ואף הנטייה לדחות את ההתמודדות עמו הם בהחלט אופייניים ללקויי למידה. כאן נדרשת עשיית לימוד חדשה, כלומר למידת אסטרטגיות למידה שיקצרו את תהליכי הלמידה וידגישו את העיקר. הצגת נתונים בגרף צבעוני במקום טקסט עיוני רגיל יכולים לסייע כאן. בנוגע לתכנים אני מוכרחה לומר לך כי יתכן ואת צריכה לשקול מחדש את תחום לימודייך. גם אם אינך מבדילה בקלות בים עיקר למשני הרי שהתכנים עצמם אינם אמורים להרדים אותך במידה וזהו תחום הלימודים המתאים לך. מהן המלצות האבחון שנערך לך? כיצד רואה המאבחנת את הקושי בלמידה וכיצד היא ממליצה לטפל בו? ספקי מעט פרטים נוספים ואשתדל לספק לך תשובות על פי בקשתך. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה