התייעצות

דיון מתוך פורום  הפרעות אכילה - תמיכה

07/07/2008 | 10:02 | מאת: ליאל

שלום.. רציתי קצת להתייעץ בקשר לטיפול הכי נכון עבורי.. אני סובלת מהפרעת אכילה, לא נראה לי שאני עונה כל כך לאחת מההגדרות הספציפיות אבל מה שקורה זה שאני מייחסת למראה הרבה חשיבות, כל הזמן בתחושה שאני רוצה לרדת במשקל... כשרע לי אני ישר פונה לאוכל- אני פשוט אוכלת בלי הפסקה... אחר כך אני אמנם לא מקיאה אבל משתמשת במשלשלים... אני יודעת שכל ההתנהגות הזו נובעת מדברים הרבה יותר מורכבים ממה צריך לאכול ואיך... השאלה שלי היא מה לדעתכם יכול להיות הטיפול הכי יעיל? האם אני צריכה ללכת על טיפול פסיכולוגי על מנת להגיע לשורש הבעיה ולהגיע לעומק הדברים.. או שאת אותו הדבר אני יכולה לקבל בטיפול אצל דיאטנית קלינית שיש לה הכשרה בפסיכותרפיה גופנית? או איזשהו סוג טיפול אחר...? תודה..

לקריאה נוספת והעמקה
07/07/2008 | 19:10 | מאת: !!!

הפנייה לאוכל במצב נפשי לא טוב וכן השימוש במשלשלים הם אכן סימפטומים ברורים של הפרעות אכילה, בעיקר כשהדבר בא לידי ביטוי בתדירות גבוהה. באיזו תדירות הדברים קורים אצלך? האם המצב שתיארת כאכילה ללא הפסקה ולאחר מכן שימוש במשלשלים הוא מצב שגרתי, יום יומי? ומעבר לכך: האם את במצב של תת משקל? אם התשובה לשאלות אלו חיוביות, דומני כי טיפול משולב הוא הנחוץ ביותר: טיפול הטומן בחובו הן את הפן הפסיכולוגי ע"י מטפלים והן את הפן התזונתי ע"י הרכבת תפריט ע"י דיאטנית מוסמכת.אם הדברים אינם כה קיצוניים ואינם קורים על בסיס יום ומי, וכמו כן אם את סבורה כי תוכלי להתמודד עצמאית עם הדברים מבחינה נפשית, התייעצות עם דיאטנית בלבד עשויה להספיק. בהצלחה!

09/07/2008 | 18:21 | מאת:

לדעתי היא בשלב שרק דיאטנית לא תעזור זה הרבה הרבה מעבר וחייב התערבות של מטפל כלשהו ושיחות ומהר.

07/07/2008 | 20:26 | מאת: ?

ליאל היקרה, אוכל הוא צורך קיומי של הגוף, אכילה היא פעולה טבעית ונחוצה ואין שום סיבה לחוש רגשי אשם כתוצאה מכך. אוכל אמור להיות סוג של הנאה ובשום אופן לא כלי לפתרון בעיות. שימוש במשלשלים הינו מסוכן מאוד ומזיק (ממליצה לך לקרוא את מה שכתבתי היום בנושא תחת הכותרת משלשלים מסוכנים) ואני מניחה שאת מבינה שהמצב הנוכחי אינו בריא כלל ומצריך טיפול. בנוגע לסוג הטיפול - כדי שניתן יהיה להמליץ לך על משהו שיתאים חסרים פרטים כמו: גיל? כמה זמן את סובלת מהפרעת אכילה? באיזו תדירות את משתמשת במשלשלים? מה המשמעות של "אוכלת בלי הפסקה"? גובה ומשקל? אם תרצי המלצה ממוקדת - תוכלי לציין איזור גאוגרפי כדי שאפשר יהיה להתחשב בשיקולי מרחק...

09/07/2008 | 18:20 | מאת:

עצם ההתעסקות סביב האוכל כל הזמן ולעלות ולרדת במשקל מעיד על זה שישנה בעיה ואני מבינה שאת מודעת לכך שהכנסת את עצמך יותר עמוק עם המשלשלים שאת לוקחת וחבל חבל כי הם מסוכנים ועלולים לגרום נזק בלתי הפיך לגוף, מה שנקראת נזק בשקט בשקט, כי בעצם את מכניסה לגופך אוכל אך מוציאה אותו עם המשלשלים שמוציאים החוצה את כל המינרליים והויטמינים שהגוף צריך וזה מסוכן מאוד מאוד. את חייבת ללכת לטיפול ומהר, טיפול אצל פסיכולוגית שההתמחות שלה הפרעות אכילה או מישהי שמתעסקת עם זה כמו מטפלות הוליסטיות מודעתיות וכו' ויש המון כאלה שמתעסקות עם הקטע של המודעות העצמית, חשוב מאוד מאוד אל תזניחי כי חייבים לטפל בבעיה ובשורשיה וללמד אותך להתמודד עם פחדים ועם עצמך וללמד אותך לאהוב את עצמך שוב מחדש. אל תזניחי זו לא בושה לבקש עזרה זו חובה.