משלשלים וגרון נפוח

דיון מתוך פורום  הפרעות אכילה - תמיכה

29/04/2008 | 07:59 | מאת: שני

שלום אני בת 25 וסובלת מהפרעות אכילה כבר 5 שנים אני אושפזתי בעבר וכיום ניתן לאמר שמצבי השתפר אני אמנם עדיין מקיאה אבל פחות ינן ארוחות שאני מעבירה בסדר וישנן שלא אני צורכת משלשלים בכמויות גדולות (20 ביום) אני מנסה להגמל גם מזה שאלתי בנושא היא האם המשלשלים גורמים לנזקים בראייה או במשהו אחר חוץ מבכבד ובמערכת העיכול כי מורגש לי שגרמתי לעצמי נזקים גדולים כיום אני מנסה שלא לקחת בכלל אך ברצוני לדעת בדיוק את ההשלכות של המשלשלים..וגם כן התנפח לי הגרון בצדדים איפה שהבלוטות כיצד אני מתגברת על כל זה ?זה מוזר כי כשהייתי חזק במחלה לא היו לי את כל הבעיות הללו נראיתי בסדר בפנים מה קרה לי ??

לקריאה נוספת והעמקה
29/04/2008 | 09:37 | מאת: ?

בוקר טוב שני, הגוף שלך מאותת לך, זועק אליך להפסיק את מעשי הזוועה שאת עושה בו. את טוענת שמצבך השתפר אך הוא עדיין ממש לא טוב כל עוד את ממשיכה להקיא או ליטול משלשלים. לא משנה שמדובר בתדירות נמוכה יותר - זה עדיין לא בריא, עדיין מזיק. אל תתעלמי מזה. אל תניחי למצב להישאר כמו שהוא. את צריכה לתת פוש אחרון ולצאת מהמחלה הזו אחת ולתמיד. אני מניחה שלא היית רוצה להתאשפז שוב. לא היית רוצה לגלות בעוד כמה שנים שגרמת לעצמך נזקים בלתי הפיכים. יש הרבה דברים שאנו עושים אשר באים לידי ביטוי רק בשלבים הרבה יותר מאוחרים. שימוש במשלשלים גורם לאיבוד רב של מינרלים וויטמינים, פגיעה קשה בפלורה של המעי. הפלורה חשובה מאוד לצורך איזון של מערכת החיסון והעיכול. לשאלתך - בין הויטמינים עשוי להיות ויטמין A שקשור לראייה (אם כי לא מצאתי מידע בנוגע לקשר ישיר). הפגיעה במערכת העיכול יכולה לבוא לידי ביטוי גם בכבד עצמו. זכרי שהגוף חלש יותר, המערכת החיסונית נפגעת ולכן גם הכבד חשוף יותר. איני רופאה אך אני רואה היטב אלו נזקים נגרמו לי משטויות שעשיתי. אני בגילך, סבלתי מאנורקסיה, מבולימיה ובכלל מהפרעות אכילה בערך מגיל 10. היום אני משלמת את המחיר. עברתי לאחרונה ניתוח שהצריך פתיחה של הבטן (וכמובן צלקת גדולה) וסתם. סתם בגלל ששיחקתי בגוף שלי יותר מידי, בגלל שהתעללתי בו והפכתי אותו לקורבן של האוכל. זה מנחם שאת מודעת לנזקים שעשויים להיגרם כתוצאה מנטילת המשלשלים וההקאות היזומות - אך לא מספיק לדעת - צריך גם לפעול. את חייבת זאת בשביל עצמך ובשביל כל האנשים סביבך. התנפחות הבלוטות נגרמת כתוצאה מההקאות והפתרון הוא פשוט להפסיק. אולי שווה להתייעץ עם רופא שיוכל להציע פתרון למצב. שני, את כבר בת 25 ואחרי 5 שנים למודות ניסיון וסבל. הגיע הזמן שתקחי את המושכות ליידיים - ולשם שינוי לכיוון החיובי ותחלצי את עצמך מהמקום הלא בריא בו את נמצאת. שיהיה לך יום נפלא!

01/05/2008 | 12:30 | מאת:

ב"ה בין השאר הן מסמנות שמשהו אינו תקין ועל כן חשוב ללכת איתו וכמה שיותר להשתדל להפחית עוד ועוד מהמשלשלים אני יודעת שגמילה אינה קלה אבל היא הכרחית משום שאם הקיבה אינה מזהה את היכולת שלה לתעל את עצמה בצורה מאוזנת חייבים להפסיק את כל "העזרים" משום שהם רק פוגעים ביכולת שלה לאזן את עצמה ואין שום סיבה שזה לא יקרה (על כל פנים מקווה מאוד) ציינת שכשסבלת מהסמפטום לא קרה מאום ורק עכשיו כשאת מחלימה "הכל קורה" זה משום שהגוף מבין שאין לו אויבים לבנתיים ושהוא יכול לתקן את דרכיו בתנאי שלא תפריעי לו וזה אומר שהוא בין היתר כחלק מההתגברות שלו יוצר ראקציות שיהיה כדאי על אף הקושי להמנע מלהפריע לכך ופשוט להניח לו להתנקות ולהסתדר גם אם זה לא נעים גם אם זה כואב וגם אם זה מרגיש "מחלה".... בהצלחה והמון א ה ב ה