חזרה לגן לאחר שבר בירך

דיון מתוך פורום  אורתופדיית ילדים

15/12/2012 | 23:33 | מאת: אבי

שבוע טוב לפני שבועיים הורידו לבני בן ה-4.5 את הגבס הוא היה מגובס 6.5 שבועות הרופא התלבט אם להוריד את הגבס ובסוף הוריד אבל הגביל את הילד להתחיל דריכה על הרגל אחרי שבוע. לאחר הורדת הגבס התחלנו בפיזוטרפיה מדי יום כדי לחזור לתפקוד , השבוע התחלנו ללכת עם הליכון לפי מה שאני רואה הוא הולך עם רגלים בפיסוק רחב והם פונות החוצה האם זה דבר טיבעי? מה הטווח הנורמלי לחזרה לתפקוד הליכה ללא עיוות והאפשרות לחזור לגן הילד כבר 8.5 שבועות לא היה בגן.

לקריאה נוספת והעמקה

הוא היה מגובס מספיק זמן, הגבלת הדריכה היא לא ישימה בגילו, הפיזיוטרפיה מיותרת בד"כ בגילו בשלב זה, צריך לתת לו לפעול וללכת עצמאית לפי יכולתו, בסוף ההליכה מסתדרת אך זה לוקח חודש-חודשיים, אין מה לדאוג, בד"כ אין עיוות (כמובן איני יכול להגיד מבלי לראות), לדעתי אם הכל בסדר יכול לשוב לגן

24/12/2012 | 23:07 | מאת: אבי

היי ראשית תודה על התשובה הקודמת אתמול היינו בביקורת עם הילד והרופא בדק וקבע שיש קיצור של כשלשה סנטימטרים הוא המליץ על הגבהה של 2.5 סנטימטרים לפי מה שקראתי טוב שיש קיצור כי לאחר שבר הצמיחה של העצם בדרך כלל מואצת השאלה היא האם הקיצור הזה לא גדול מדי ? הרופא אמר שאנחנו צריכים להמתין בערך שנתיים לפני שיהיה אפשר לעשות משהו . אשתי בלחץ נוראי מזה שהילד עלול להישאר ככה כל החיים האם יש משהו שאפשר לעשות כבר עכשיו כדי לצמצם את הקיצור אשתי מתלבטת מתי ניתן לשלוח אותו לגן מאחר והילד לא יציב בהליכה ולכן היא פוחדת שהוא יפול ולא יסתדר האם יש צורך להמשיך ולהשאיר אותו בבית למרות שהוא לא יציב בהליכה .

מנהל פורום אורתופדיית ילדים