CPK - היפוטניה

דיון מתוך פורום  אורתופדיית ילדים

10/12/2003 | 14:08 | מאת: רויטל

רציתי לדעת מה זה בדיקת הדם CPK , והאים יש קשר לכך שלילד יש היפוטניה קלה שהיא באה בתורשה מהאם ? האים תוכל לענות לי בהקדם אשמח מאוד בברכה רויטל!

לקריאה נוספת והעמקה
13/12/2003 | 17:27 | מאת: ד"ר אסא לב-אל

CPK זה קיצור של קראטיפן פוספוקינז. זה אנזים המצוי בכמות גדולה ברקמת שריר, שריר הלב ובמח. נזק לרקמות אלו יכול להביא לעליה ברמת האנזים בדם כיון שהוא משתחרר מתום השרירים או תאיהמח. המושג היפוטוניה קלה הוא בעצם שימוש לא נכון במונח היפוטוניה .כשמדברים על היפוטוניה אצל תינוקות מתכוונים לתינוק ששוכב אם ברכיי ומרפקים ישרים ,כשלוקחים אותו עםהיד מתחת לבטן ראשו ידיו ורגליו נשמטים מטה וכשלוקחים אותו בבתי השחי הוא מחליק מטה בין הידיי ם שכן ידיו לא מחזיקות את העומס. יש למלעה מ25 סיבות להיפוטוניה רובן נדירות מאד ורק בחלק קטן מהן יש באמת מחלת שרירים (לדוגמא נוון שרירים מתקדם )

28/12/2003 | 12:48 | מאת: אסתר

שלום, בהמשך לנושא ההיפוטוניה,בני כיום בן שש, מגיל 4 הוא נמצא בטיפול אצל מרפא בעיסוק כמוגדר היפוטוני , יש לו בעיה של חולשה שרירית ברגליים הוא נופל לעיתים קרובות , לעיתים מועד בפתאומיות סתם כך, הוא מסורבל בהתארגנות שלו ,בגיל ארבע נבדק אצל אורטופד שלא גילה דבר, נבדק אצל נוירולוג ביצע בדיקות EMG ובדיקת CK בדם, נמצא תקין, כיום הוא ממשיך בטיפול אצל מרפא בעיסוק אך עדיין נופל לעיתים קרובות, האם יש בדיקות נוספות שצריך לעשות , האם יש צורך להמשיך בטיפול הריפוי בעיסוק או שיש מקום לטיפול אחר, אנא עדכן אותי בכל הפרטים שכן לרופאים נוירולוגיים מקבלים תור לעוד חצי שנה מה גם שהנוירולוג לא מצא דבר, אני מוכנה לעשות כל דבר שרק צריך אך הטיפול דרך קופות החולים מתבצע באיטיות נוראית, מה עליי לעשות??? ומה יכולה להיות התופעה הזו?

מנהל פורום אורתופדיית ילדים