טיפול בלימפה פרס

דיון מתוך פורום  לימפדמה (בצקת למפטית)

08/08/2010 | 01:24 | מאת: ש

תודה לכולם על התגובות . הטיפול נקבע ליום ב' בבוקר. הבנתי את הסיכונים הכרוכים בטיפול. אני מחפש מישהוא שכן עבר את הטיפול או מישהוא שמכיר מישהוא שעבר את הטיפול. נשאלת השאלה האם אין שום דבר חיובי בטיפול האם אין סיכוי שהטיפול יכול להצליח האם הוא (הפרופסור)סתם מציע את הטיפול אם אין סיכוי להצלחתו הרי לא היה מציע זאת סתם?

08/08/2010 | 01:52 | מאת: ש

08/08/2010 | 02:00 | מאת: ש

מכשיר הלימפה פרס לטיפול בלימפאדמה לימפאדמה הינה כידוע תופעה של הצטברות נוזל לימפתי . מצב של לימפאדמה לרוב הינו מצב כרוני, בגפה אחת או שתיים לאחר שנגרם נזק לצינורות הלימפה. מכשיר הלימפה פרס מהווה את הפתרון האולטימטיבי לטיפול בלימפאדמה קשה. הלימפה פרס מביא לתוצאות טובות לאחר מספר שעות של טיפול לעומת הטיפול הממושך במסג' הידני. חשוב להתחיל בטיפול ראשון אגרסיבי למשך מספר שעות ו/או ללילה שלם כדי להגיע במהירות לתוצאות טובות, להפחתת הבצקת באופן משמעותי והבאת הגפה לממדים סבירים. לאחר הטיפול היחיד או מספר טיפולים עוקבים יהיה על המטופל להמשיך בטיפולים לפרקים ולגרוב גרביים אלסטיות לוחצות על מנת לשמור על התוצאה המושגת. במרכז רפואי נ.א.ר.א ניתן לקבל טיפולים למשך יום או לילה ולצפות בתוצאות המיידיות. המטופל אחראי להמשך הטיפול. מטופל שאינו שומר על ההוראות, מצב הגפה ישוב למצבה הקודם תוך זמן קצר. כיצד פועל מכשיר הלימפה פרס ? המכשיר מורכב ממערכת פניאומאטית ושרוול לגפה הנפוחה . על הגפה הנפוחה מולבש שרוול מיוחד העשוי תאים חופפים. ( 10 – 12 תאים) הפעלת המכשיר מחדירה אויר לשרוול והתאים החופפים מתנפחים לסירוגין ומרפים תוך כדי תנועת חליבה על הגפה. תוך כדי הפעולה נסחטת הגפה ואתה נוזל הלימפה הנשאבת כלפי מעלה, כאשר החלק המימי נספג חזרה במח' הורידית ואילו החלבונים נדחסים לדרכי לימפה אלטרנטיביים. בזמן הטיפול המטופל נמצא בשכיבה ואינו יורד מהמיטה לפחות ל- 8 שעות. החשוב ביותר הוא הרצון להתגבר על הלחץ , להתמיד בטיפול ועם זאת להוריד את הבצקת הקשה. אצל מטופל ללא בעיות נוספות עודפי הנוזלים מתפנים מהרקמות ונספגים אל הדם ומופרשים עם השתן. פרט לכך אין כל בעיה. בעת הטיפול המטופל יכול לנוח, לצפות בטלביזיה או לעסוק בכל עיסוק אחר. רכישת המכשיר אפשרית ומוכרת לצורך השתתפות על ידי המבטחים השונים.

אני מדביקה פה לינק לאתר של מסמך "Best Practice" ללימפאדמה. הוא מסמך קוסנסוס ונכתב על ידי מומחים בלימפאדמה מכל העולם. בדף מספר 31 יש מידע והמלצות לגבי השימוש בלמפא פרס. http://www.activahealthcare.co.uk/lymph/pdfs/lf_best_practice.pdf אני מקווה נצליח לתרגם את המסמך לעברית אחרי העדכון בשנה הבאה. בברכה, ג'יל

מנהלי פורום לימפדמה (בצקת למפטית)