תזונה נכונה וצמיחה לגובה
דיון מתוך פורום התנהגות בריאותית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני בן 16 ונחשב לנמוך מבני גילי: גובהי 168 ס"מ. אינני אכלן גדול, ואני פעיל מאוד מבחינה ספורטיבית- כך הייתי מהרגע שלמדתי לזחול. יתכן ובשל אימונים בהרמת משקולות, או בשל תזונה לא מאוזנת, ואולי משום שסבא שלי מצד אמי נמוך (הורי נחשבים לגבוהים) יצאתי נמוך. עלי לציין שהפסקתי לגבוה כשהייתי בן 14.פניתי לאנדוקרינולוג ולאחר בדיקת דם וצילום כף היד הוא קבע שלוחיות העצם שלי כמעט נסגרו לחלוטין ונותרו לי אולי שני סנטימטר לגבוה. גיל העצמות שלי הוא 16-17 השאלה שלי היא האם על ידי תזונה מאסיבית של חלבון וסידן שני הסנטימטרים יוכלו להגיע ל-5 ס"מ? אני מאוד מודאג מהגובה הנמוך שלי ורוצה לשפר את המצב. אני מבקש שתענו לי בהקדם. דן
http://www.bazz.co.il/article.phtml?aid=919&sid=2 מאחר ולגנטיקה משקל מסויים בגדילה, אולי לא תוכל לעשות הרבה.
דן! אם אתה רוצה לשמוע מה דעתו של רופא אנדוקרינולוג נוסף, יש פורום מתאים - http://www.doctors.co.il/m/Doctors/a/Forums/xFF/List/xFI/277 יש גם אתר, של מנהל הפורום הנ"ל, שעוסק בנושא גדילה , יש שם אוסף של מאמרים - http://www.gdila.co.il/ שבת שלום