חולשה ותחושת חוסר אנרגיה במז"א חמים

דיון מתוך פורום  התנהגות בריאותית

17/03/2008 | 14:54 | מאת: איילת

שלום רב, אני חווה תופעה של חולשה ותחושת חוסר אנרגיה בגוף בסיטואציות של פעילות ספורטיבית או טיול במזג-אוויר חמים עד חם מאוד (אפילו החל מ- 20 מע``צ בחוץ). לדוגמה, כשאני משחקת טניס בערב - הכל תקין ואני יכולה לשחק שעתיים רצוף, לעומת שאת כשאני משחקת טניס בבוקר או בצהריים (ביום שמשי נעים), אז כבר אחרי 10 דקות אני מרגישה מטושטשת וחסרת אנרגיה. אותו הדבר קורה לי גם בטיולים בטבע, כאשר כל האחרים מרגישים טוב. אני חושדת שהבעיה קשורה עם כך שיש לי ככל הנראה לחץ דם נמוך (60/90 אם אני זוכרת נכון) או לבעיה במנגנוני הסתגלות הגוף לתנאי חום. 1. מה הפתרון שיכול לעזור לי לצלוח את הטיולים והספורט בשעות החמות? 2. האם יש פרופיל תזונתי שעלי לעמוד בו לפני התחלת פעילויות שכאלו / במהלכן? 3. האם הבעיה מוכרת ויש לה שם? טיפול קונבנציונלי / משלים? אודה לתשובתכם, איילת.

לקריאה נוספת והעמקה

מצד שני, התנהגות בריאותית נכונה היא עניין לסגנון חיים נכון ולא לבעיה נקודתית כמו שאת מתארת. השאלה היא, האם התזונה שלך נכונה, השתיה מספקת, נפילה בערכי הסוכר וכך הלאה. אם תוכלי לפרט בשאלות אלה, כמו גם תרופות שאת לוקחת, אולי יהיה מקום לתשובה.

18/03/2008 | 11:07 | מאת: איילת

אני בחורה בריאה, בת 27, ספורטאית בעלת כושר גופני טוב, משקל ממוצע (60 ק"ג). לא לוקחת תרופות, בדיקות הדם שלי תקינות (מבצעת אחת לשנה בדיקה רוטינית). אין לי לחץ דם נמוך מדי, אלא נמוך יחסית לממוצע, אבל בתחום התקין. התופעה הנ"ל של חולשה וחוסר-אנרגייה בחום מלווה אותי מילדות. (בדרך חזרה מהבי"ס, בעיקר אחרי א. צהריים, הייתי מרגישה חולשה, רואה שחור וצריכה לשבת ולנוח). עליי לציין שבערבי קיץ, גם כשהמזא"ה חמים, לא מתרחשת התופעה הנ"ל, אלא רק כשאני ביום ויש שמש בחוץ. אולי השמש / אור קשורים לתופעה, הזוי ככל שזה נשמע?... התופעה הנ"ל לא מתרחשת בימי חורף סגריריים יחסית. מתרחשת רק בימי שמש חמימים החל מ- 20 מע"צ בחוץ. איילת.

מנהל פורום התנהגות בריאותית