האם קיים פיתרון אלטרנטיבי לתרופות?

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

12/03/2003 | 17:43 | מאת: תמימוקה

שלום שאלתי כחולת לופוס וקרישיות יתר, האם ישנה דרך ריפוי או תחליף לתרופות בבעייה כמו שציינתי של קרישיות יתר של הדם אשר הטיפול בה הוא רעיל ביותר להריון. אשמח לקבל אינפורמציה. תודה מראש תמימוקה.

לקריאה נוספת והעמקה
12/03/2003 | 18:35 | מאת: רויטל ברמן

הי תמימוקה, בהחלט יש. הפתרון האלטרנטיבי הוא לא "תרופה טבעית" אלא שינוי אורך החיים. נתחיל עם לופוס: לופוס היא מחלה אוטואימונית, אשר ניתן להשתלט עליה באמצעות שינויים תזונתיים: - שינוי מאזן הפרוסטגלנדינים בגוף ע"י הורדת כל השומן מהחי - בשר, עוף, ביצים, חלב ומוצריו, גבינות - למעט אכילת הרבה דגים (סול, סלומון, טונה, מקרל, בקלה, הליבוט). ליותר פרטים ראי תשובתי: http://doctors.msn.co.il/forums/read.php?f=113&i=46648&t=46630 - הורדת כל האלרגנים מהמזון (חלב ומוצריו, חיטה ומוצריה, ביצים, לעיתים גם סויה - זה משתנה מאדם לאדם ודורש אבחון אינדיבידואלי). - הורדת פרות הדר. אפשרי תיגבור של תוספי מזון אנטי-אלרגניים כגון שמן דגים (שוב לשינוי מאזן הפרוסטגלנדינים), קוורציטין וכו' בהתאם למקרה. ישנם גם צמחי מרפא אנטי-דלקתיים ואנטי-אלרגניים מתאימים, אשר אם משתמשים בהם - יש להתאים אותם לך באופן אישי. טיפול כזה יביא לתוצאות תוך תקופה של חודש עד 3-4 חודשים (תלוי בחומרת המצב ובהיענות המטופל לטיפול), כלומר זה לא מיידי, אבל התוצאות הן יפות ותהליך הטיפול מלמד את החולה כיצד להתמודד עם המחלה בעצמו. לגבי קרישיות היתר: השאלה היא מה מקור הבעיה, האם יש בעיה גנטית אורגנית כגון בעיה בייצור גורמי קרישה או חזר באינזים זה או אחר ? האם הקרישיות מושפעת מן הלופוס או ממחלה אחרת אשר לא ציינת ? כעיקרון אם התשובה לשאלות אלה היא "לא", והקרישיות היא סממן לאורח חיים לא תקין וזרימת דם לא תקינה (דם צמיגי, שומני דם גבוהים, סוכר גבוה בדם, חוסר פעילות גופנית וכו'), אז יש המון מה לעשות מבחינת אורח חיים ולהפסיק את השימוש בתרופות (כמובן באופן הדרגתי). אם התשובה היא "כן" אז יש לבחון את הבעיה יותר לעומק ולהחליט בהתאם. בכל מקרה, אני ממליצה לך לגשת לנטורופת/ית לטיפול שלם, מאחר והדבר דורש יותר מכמה שורות... המון הצלחה בהכל.

12/03/2003 | 18:40 | מאת: לילך נהרי

תמימוקה שלום אכן יש טיפול למה שציינת. יש אפילו רופא בשם אודי בר שריפא עצמו מלופוס וכיום הוא מרצה ברידמן, בי"ס לרפואה משלימה. מכיוון שמחלתך מורכבת, אמליץ לך ללכת לטיפול נטורופתי, ולא להסתפק בייעוץ דרך הפורום. יום נעים ודרך צליחה!

מנהלי פורום נטורופתיה