איך מחזקים מערכת חיסונית?

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

19/02/2003 | 12:13 | מאת: מיכל

שלום, כיצד מחזקים מערכת חיסונית כאשר קיימת רגישות של כלי הדם (בעבועות באצבעות) ובנוסף אדמומיות ורגישות של העור. בבדיקות לעיתים מראה על אנטי ד.נ.א חיובי ולעיתים שלילי, לא עקבי וקשה לבצביע על ממצא חד משמעי. בנוסף, האם מתח מתמשך מחליש את המערכת החיסונית בצורה ניכרת? תודה

לקריאה נוספת והעמקה
19/02/2003 | 14:21 | מאת: רויטל ברמן

שלום מיכל, לא הבנתי משאלתך מה הבעיה בכלי הדם (אבעבועות באצבעות ??) ומהי האבחנה המשוערת. לגבי שאלתך השנייה - הוכח באופן חד משמעי ממחקרים רבים בנושא, שמתח מתמשך מחליש את מערכת החיסון באופן ניכר. מבחינה פיזיולוגית גופנו בנוי להכנס למצבי עקה (מתח/סטרס) קצרים בעת סכנה/אתגר - למשל כשהאדם הולך לו לתומו בערבה ונתקל באריה רעב, בזמן קרב, בעת צרדף אחר ציד וכו'. באותו רגע כל הגוף משנה "סטטוס" - והמערכת הנקראית "סימפטטית" נכנסת לפעולה (שאר הזמן עובדת המערכת הפה-סימפטטית): הדם זורם ברובו לרגליים, ללב ולריאות - על חשבון שאר המערכות, הגוף מתמלא באדרנלין וכל כלי הדם הפחות חשובים (מערכת עיכול, כבד, כליות וכו') מתכווצים ע"מ לקחת פחות חמצן, סוכר משתחרר מהתאים והמאגרים לדם ע"מ לספק מזון זמין לשרירים. גם מערכת החיסון "מורידה פרופיל" מאחר וסדר העדיפות שלה נמוך כעת, פחות תאי דם לבנים נוצרים, פעילותם קטנה למינימום וכו'. מצבי מתח כרוני הם "המצאה חדשה" של אורח החיים המודרני והוא מביא איתו (יחד עם זיהום האויר, התזונה המעובדת הקלוקלת, חוסר פעילות גופנית, חוסר בפעילות חברתית על חשבון ישיבה מול מסכים ומכשירים ועוד ועוד) רעות רבות - בין השאר ירידה כרונית של מערכת החיסון, ניצול יתר של משאבי גוף כגון ויטמינים, נוגדי חימצון וכו'. לגבי חיזוק המערכת, דובר על כך רבות בפורום - את יכולה לבצע חיפוש. בגדול מדובר על "חזרה למקורות": שינוי תזונתי (פחות סוכר, יותר ויטמינים ומינרלים, פחות רעלים ומזון סינטטי וכו'), הורדת מתחים, יותר פעילות גופנית, יותר שינה, הזנה נפשית. המשך יום נעים.

21/02/2003 | 11:04 | מאת: מירה

ישנה טינקטורה מעולה של חברת הום גליל שנקראת "דיפנדר גל", אני בדר"כ ממליצה עליה למטופלים שלי, מינון לפי המצויין על הבקבוק. בהצלחה.

מנהלי פורום נטורופתיה