נוזלים באוזניים+פוליפים

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

20/01/2003 | 12:14 | מאת: נעמה

בני בן השלוש ותשעה חודשים סובל מנזלת ללא הפסקה. לאחרונה איתרו אצלו נוזלים באוניים דבר שגורם לירידה בשמיעה אצלו. האם יש טיפול?הן לנוזלים והן לנזלת. לתשובתך אודה.

לקריאה נוספת והעמקה
20/01/2003 | 21:44 | מאת: לילך נהרי

נעמה שלום מבחינה נטורופתית מצב זה הוא מצב של חולשת מערכת החיסון וכן של תגובה אלרגית לסוג מזון מסוים. במצב זה צריך לעבור דיאטת אלימינציה ואתגר. בשלב הראשון מורידים את כול האלרגנים מהמזון: מוצרי חיטה, ביצים, מוצרי חלב. כמו כן מורידים מוצרים המכילים סוכרים פשוטים המחלישים את מערכת החיסון. על מנת להצליח בשלב זה יש ללכת לטיפול מקצועי, שכן שינוי תזונתי זה לא קל. על המטפל המקצועי להתאים לילד מה הוא כן יכול לאכול, ולמצוא לו תחליפים. במקום מוצרי חיטה - לחם וקרקרים משיפון, דייסת שבולת שועל, פרכיות אורז, קורנפלקס מאורז תפוח או משבולת שועל במקום מוצרי חלב - חלב אורז\ שקדים\שבולת שועל דגי ים צפוני במקום בשר המתקה עם מעט מולסה או סילאן ללא סוכר, ריבה מ 100% פרי, כול זה תלוי מה הילד אוכל ומה הוא אוהב כמובן שחשוב הרבה ירקות ופירות מסוימים (תפוח עץ, אגס, דובדבנים אם יש בעונה, אפרסקים, משמשים) רצוי לא לאכול פירות הדר ופירות טרופיים. להמנע מבוטנים (במבה, חמאת בוטנים) חשוב מאוד לגוון במאכלים, שכן אלרגיה למזון נגרמת בעיקר מחשיפה חוזרת של אותו סוג מזון. לכן כדאי "לחקור" מקור פחמימות נוסף כגון קינואה, כוסמת, דוחן, אמרנט. בשלב הבא של הדיאטה, לאחר שחווים הטבה משמעותית, מתחילים לאתגר את הגוף במזונות החשודים. 3 ימים רצופים אוכלים מוצרי חיטה וכולי עד שמגלים מי הוא הגורם המחולל. זו לא משימה קלה בכלל, אך היא שווה. להקלה, במידה ויש כאבים, רצוי לחמם את המקום עם כרית חמה, שמן זית חם לטפטף לתוך האוזן (אפשר להוסיף לשמן שן שום כשמחממים אותו) או שמן זית חם עם ציפורן (לטפטף רק את השמן בלי הציפורן!) בהצלחה!

21/01/2003 | 00:52 | מאת: Gubi

הי נעמה, הצטברות של נוזלים בחלל האוזן התיכונה היוצר דלקת נקרא SERUM OTITIS MEDIA בדר"כ זה נובע כתוצאה מחסימה של ה-EUSTACHIAN TUBE , או מחוסר הניקוז של הנוזל מתעלה זו החוצה. זוהי תעלה צרה המחברת את האוזן התיכונה לחלק האחורי של הגרון. אצל ילדים קטנים תעלה זו קצרה יותר ואופקית יותר, מאשר אצל מבוגרים, ולעיתים הניקוז ממנה נחסם ע"י פוליפים מוגדלים. כאשר הנוזל נמצא שם לזמן ארוך, כשהדלקות חוזרות ונשנות מספר פעמים בשנה, וכמובן כשלילד יש אובדן שמיעה כתוצאה מכך , רופא האף אוזן וגרון בדר"כ ממליץ על הכנסה של צינור פלסטיק קטן לאוזן, קרוב לעור התוף, העוזר לנקז את הנוזלים. ברוב המקרים השמיעה חוזרת למצבה הקודם. חושב שכדאי לך להתיעץ עם הרופא המקצועי (אף אוזן גרון). ביחס לסיבות להצטברות עודף נוזלים ולדרכים למניעתם באמצעים נטורופטים, אני מצטרף ללילך בכול המלצותיה.

מנהלי פורום נטורופתיה