נטורופתיה

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

08/01/2003 | 08:04 | מאת: מתעניינת

ברצוני לשאול האם הנטורופתיה מסתמכת בדיאגנוזה שהיא קובעת לפני מתן טיפול על כלים נוספים מלבד אנמנזה של המטופל או שזהו הכלי היחיד לקביעת מצבו? ידוע, למשל, שהרפואה הסינית מסתמכת מלבד אנמנזה גם על בדיקות דופק, לשון וכו'. כמוה גם לרפואה המערבית, יש כלים נוספים, כמו בדיקות מעבדה וכו'. בתוןדה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה
08/01/2003 | 10:14 | מאת: לילך נהרי

שלום למתעניינת אכן התשאול המקיף הינו הכלי של הנטורופת לאבחנה. מכיוון שתחום הנטורופתיה בארץ פרוץ (לא כך בארה"ב) יש מגוון של סוגי נטורופתים בישראל שתחומם כולל קיבוץ של תחומים שונים מהרפואה המשלימה כמו רפלקסולוגיה ושיאצו. חלק מהם מאבחנים ע"י הלשון, הצפורניים, אירים העין. בארה"ב, היכן שמקבלים תואר N.D. (natural doctor , הלימודים כוללים תזונה, צמחי מרפא, תוספי מזון, מגע (בד"כ הידרותרפיה) וקורסים בתחום גופנפש וכמובן הרבה רפואה מערבית. הרבה פעמים הנטורופתים מסתמכים על בדיקות של הרפואה המערבית (בדיקות דם, רנטגן וכו') אך ההבדל הוא שהתשאול הוא נטורופתי וההבחנה היא נטורופתית.

08/01/2003 | 15:06 | מאת: Gubi

היה נהדר אם היה לנו בארץ בית ספר לנטורופטיה ברמה של BASTYR COLLEGE בסיאטל וואשינגטון. זהו אחד מבתי הספר הטובים בעולם לנטורופטיה, אם לא הטוב שבהם. מעבר לאיבחונים שהזכרת הם בין השאר לומדים להשלים את האבחנה באמצעים מערביים כמו ניתוח צילומי רנטגן, האזנה לריאות ועוד ועוד. יחד עם זאת, אני מאמי, ותקני אותי אם אני טועה, כי כל שאר הדברים שהזכרת כמו צמחי מרפא, תזונה, תוספים, התנקות וגם די הרבה שעות רפואה מערבית, כן נכללים בתכנית הלימודים של אחד או שניים מבתי הספר בארץ. יותר מכך, אני חושב שנטורופט טוב משלים את אבחונו גם בכלים נוספים כמו שפת גוף, יציבה, צבע וטקסטורה של העור, אנליזה של תוצאות בדיקות דם ועוד. רצוי לכל נטורופט להשלים באופן עצמאי את החוסרים בכלים איבחוניים באמצעות קולגות (ידידים) מהרפואה המערבית. זה יעשה אותו מרפא טוב יותר, מושלם יותר.

מנהלי פורום נטורופתיה