שיעול עם ליחה

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

21/10/2002 | 19:21 | מאת: נורית

במשך שנים אני סובלת מכחכוח בגרון.רופא מומחה לריאות עשה לי בדיקת כיח מגורה ותפקודי ריאות והגיע למסקנה שחוץ מאשר לתת לי סטרואידים - אין כלום. אמנם זה בנשיפה בלבד, לפי דבריו חלש מאוד ואינו מזיק. ניסיתי במשך חודש ימים ולא חל שינוי , הוא ביקש ממני להמשיך עוד חודש, אבל לא הסכמתי וכעבור שבוע בערך הוחמר המצב ויש לי שיעול עם ליחה מוגלתית מזעזעת! פניתי לרופאת המשפחה והיא שלחה אותי לצילום שנאמר בו: "שינויים ברונכיאלים ואינטרסטציאליים באונה האמצעים ימנית" -אינני יועת מה זה אומר. מאחר שלרפואה אין פיתרון אחר מאשר סטרואידים - אולי תושיעו אותי בדרך הטבעית? לאחרונה נאמר לי שחלב סויה גורם לליחה - האם זה נכון?

לקריאה נוספת והעמקה
22/10/2002 | 15:10 | מאת: רויטל ברמן

הי נורית, הגעת למקום הנכון !!! ישנם הרבה מזונות המעוררים ליחה, ואשר המנעות מהם תפחית משמועותית עד ל - 0 (אם תקפידי) את הליחה המעצבנת: -בראש ובראשונה, ליגה מעל כל האחרים, עומדים הסוכר (לבן, חום, דבש, מולסה, ממתקים, שתייה מומתקת - בכל צורה), חלב ומוצריו ופירות ההדר. אלה גורמים לליחה ברמה זו או אחרת כמעט לכולנו - המנעי מהם. תחליף טוב לסוכר זה תמצית סטיוויה (או התרגלות לפחות סוכר), כתחליף לחלב יש חלב אורז (Rice-Dream בטעם וניל זה המועדף עליי), חלב-שיבולת-שועל וחלב שקדים (לא ממליצה על חלב סויה אם את סובלת מליחה). -גם בננה, סויה, פרות טרופיים (מנגו למשל) הם מועדים לפורענות. הכי רצוי שתבדקי איזה מזון מהרשימה הנ"ל את אוהבת ואוכלת הרבה ותתמקדי בלהוריד אותו, כי סביר להניח שהוא הבעיה. מיותר לציין שאם את מעשנת, פסיבית או אקטיבית, טבק, דשא או מה שלא יהיה - תסבלי תמיד מליחה כחלק מהעיסקה... בהצלחה.

24/10/2002 | 08:16 | מאת: נורית

לרויטל ברמן שלום רב, ראשית תודה על תשובתך. האם אפשר להשתמש במקום בסוכר בסוכרזית? אני יודעת שהוא מזיק, אבל לא עדיף על סוכר? ניסיתי את הסטיוויה - לא הצלחתי להתרגל אליו. האם באמת סויה על כל מוצריו גורם לליחה? עד כה ידעתי שזהו להיט! [נגד אוסטיפורוזיס וכו']. לגבי אכילת המוצרים שציינת - אני אוכלת אותם כל ימי חיי. מה קרה עכשיו? לגבי העישון אני לא מעשנת אבל ייתכן שפסיבית כן. אני נלחמת בזה - ללא הועיל! ושוב תודה, נורית נ.ב. - איך מצליחים להינזר מעוגות? ממתקים? איך? איך? איך?

מנהלי פורום נטורופתיה