דלקות חוזרות בשלפוחית השתן

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

16/09/2002 | 16:31 | מאת: ענת

אני סובלת מדלקות חוזרות בשלפוחית השתן, בעיקר לאחר מגע מיני בבדיקות מצאו חיידק "קולי" קיבלתי טיפול אנטיביוטי והבעיה כל הזמן חוזרת. ברצוני לציין כי לפני 4 שנים עברתי סרטן שד ובעקבותיו השתלת מח עצם בבית חולים שיבא האם יש משהו שאני יכולה לעשות ? מה יכול לעזור למניעה ? האם טיפול בתוספי מזון יכול לעזור ? האם טיפול אלטרנטיבי אחר, כמו.: הומיאופטיה יכול לתת לי תשובות ? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
16/09/2002 | 22:46 | מאת: יואל שניאור - נטורופת

שלום! יש לעבוד על חיזוק מע' חיסון באופן כללי וטיפול מניעתי לדרכי השתן חוספי מזון כגון חמוציות, אצידופילוס מולטי ויטמין לנשים יוכלו לסע לך מאוד. ניתן לעבוד גם מקומי במריחה של שמנים אתריים וישנם גם אופציה להומאופטיה. כמובן שיש לעבור על התזונה והפן הרגשי אבל זאת במסגרת טיפולית אצל נטורופת. רק בריאות!

19/09/2002 | 00:27 | מאת: רויטל ברמן

שלום ענת, נראה לי, כפי שיואל אמר, שמערכת החיסון שלך חלשה וזקוקה לחיזוק, מה שמתבטא אצלך דווקא בדלקות בדרכי השתן (עקב אכילס שלך). הרקע שתארת מחזק בהחלט הנחה זו. בנושא חיזור כללי של מערכת החיסון כתבתי בקישור הבא: http://doctors.msn.co.il/forums/read.php?f=113&i=33864&t=33765 ספציפית לדלקות בדרכי השתן: 1. שתי הרבה מים. את יכולה לסחוט לך לימון למים וזה עדיף. 2. אם אינך בהריון שתי כל יום בתור התחלה 2-1 כוסות מיץ חמוציות ללא סוכר, רצוי בתוספת ויטמין C או אם לא, במקביל לנטילת ויטמין C. כמוסות חמוציות אינן מהוות תחליף מספיק טוב מבחינה מחקרית. בהמשך תוכלי לרדת לכוס מניעתית אחת ביום. 3. התחילי לקחת באופן קבוע, לפחות לחודשיים-שלושה הקרובים, תוסף של פרוביוטיקה (חיידקים "טובים") לשיקום פלורת-המעי שלך לאחר הטיפול האנטיביוטיקה ועל רקע הדלקות. כוונתי לא לאקטימל אלא לתכשיר עם כמות גבוהה ומרוכזת של חיידקים "ידידותיים". 4. הקפידיי לאכול גם עלים ירוקים: פטרוזיליה, שמיר, כוסברה, ריחן, אורגנו, סלרי וכו'. רצוי מאוד אורגני/מגודל בביתך. ירקות אלה משתנים ומנקים את דרכי השתן. 5. תאכלי הרבה שום, ירקות כתומים (גזר, דלעת, בטטה...) ופרות - משפיע על חומציות השתן. עלייך להמנע מ: סוכרים פשוטים, פרות הדר (בגלל ה - PH של דרכי השתן), מאלכוהול, קפאין וככל האפשר ממזונות מעובדים וכימיקלים. וחוץ מתזונה: עלייך לשמור על הגיינה ויובש של אזור הגניטליה, ללבוש תחתוני כותנה לבנה בלבד ולהמנע מבשמים ומוצרים מבושמים באזור זה, אחרי כל מגע מיני לשטוף את האזור ולהטיל שתן. את יכולה לנסות אכיניציאה בטינקטורה כתחליף לאנטיביוטיקה אם וכאשר יהיה צורך (אך ורק בזמן דלקת ולא כמניעה) - כמובן עדיף במסגרת טיפולית ואז תוכלי לקבל פורמולת צמחי מרפא ספציפית לדלקת. שיהיה לך כל טוב והמון בריאות.

מנהלי פורום נטורופתיה