ויטמיני b ואומגה 3

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

03/04/2002 | 01:18 | מאת: חגית

האם אפשר להשיגם מהמזון או שזה כמויות שלא ניתן לכסות בצריכת מזון יומיומית? אם כן באילו דברי מון? האומגה 3- קיים רק בדגים ? אם לא אוכלים דגים אז מהיכן ניתן לקבלו- תוספים? לגבי ילדים- אם מחליטים לתת תוסף- האם יש מינון יתר לגבי האומגה? ידוע לי שעודף ויטמיני B מופרש החוצה מן הגוף. יש המון חברות לתוספי מזון המשווקות פורמולות שונות לבעיות שונות המכילות ויטמינים וחומצות שומן והשאלה אם אין מינון יתר? או- מתי להפסיק הצריכה? מתי הגענו לרווייה? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
04/04/2002 | 23:27 | מאת: רויטל ברמן

חגית שלום, אומגה-3 יש בכל הירקות העליים (פטרוזיליה, שמיר, כוסברה, חסה...), בזרעי פשתן יש בכמות גדולה (והם זמינים לספיגה כאשר הם טחונים טרי, אם הם לא טחונים הם לא מתפרקים במעי ואם הם לא טריים האומגה-3 מתחמצן ונהרס) וכאמור בדגים - בייחוד סלומון, טונה, סול, בקלה, מקרל, הליבוט. ויטמיני B יש בשמרי-בירה מיובשים (אשר אינם מומלצים בכמויות מטעמים אחרים), גרעיני חמניות, סובין אורז, נבט חיטה, שומשום מלא (דגש על מלא, בטחינה גולמית רגילה השומשום אינו מלא), אגוזים, נבטים, צנובר, קמח מלא, אורז מלא, שיבולת שועל, ירקות חיים, קטניות, פרות, בוטנים, תירס. תזונה מאוזנת ובריאה ומלאה המורכבת מהרבה ירקות ופרות, דגנים מלאים (!!), דגים, אגוזים וקטניות תספק את כל הנחוץ לגופנו (מה שכולל כמובן את שאלתך הספציפית). כאשר לוקחים תוספי מזון זה בדר"כ לתקופת זמן מוגבלת ולהשגת מטרה מסוימת. כאשר מטרה זו מושגת ויש שיפור, תמיד עדיף להסתפק בתזונה. דקויות אלה הן הסיבה שטיפול נטורופתי פרטני נותן מענה טוב ומדויק יותר לבעיות. אין נוסחת פלאים קבועה. לגבי מינון יתר באומגה תשובתי פשוטה. זוהי חומצת שומן. עודף ממנה (קשה להאמין שזה יקרה אלא אם תצרכי רק דגים כל יום והרבה לאורך תקופה ארוכה) יצטבר לרקמת שומן, או במילים אחרות - כמו כל שמן אחר - זה משמין. הפקטור הנמדד במקרה זה הוא לא הכמות אלא היחס בין חומצות השומן השונות שנכנסות לגופנו. אני מאמינה שיש בתזונתך (או זו של ילדך) גם שמן-זית ו/או קנולה/סויה/חמניות/בשר/מוצרי-חלב וכיוצ"ב כך שהסיכון שהמאזן ינטה לכיוון עודך אומגה-3 הוא קטן. לבריאות.

23/04/2002 | 14:09 | מאת: חגית

אם הפשתן מתחמצן כ"כ מהר אז איני יכולה לאחסנו ובטי שלא כל יום אגש לבית הטבע לקנות פשתן וגם הם לא טוחנים במקום- אני רואה שזה בא ארוז בשקיות- אז מה לעשות? אולי איחסון במקפיא יעזור? כמה גר' למשל אומגה 3 יש בכל כף פשתן טחון? ניתן לחשב? תודה!

מנהלי פורום נטורופתיה